Artefakty
TESTOWE FORUM

Join the forum, it's quick and easy

TESTOWE FORUM
TESTOWE FORUM
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Shin
Wilczur, poziom E
Wilczur, poziom E
7/4/2020, 22:46
Rzeczy posiadające właściwości magiczne określane są artefaktami. Ich forma przyjmuje kształt zwykłych, codziennych przedmiotów, ubrań, broni oraz talizmanów. Dokładna geneza jest nieznana – pojawiły się jednak wraz z aniołami, dlatego to właśnie im, aniołom, przypisuje się stworzenie artefaktów. Wiadomo jedynie tyle, że artefakty, choć umożliwiają korzystanie z nadnaturalnych zdolności wszystkim rasom, są o wiele słabsze od mocy.

Strona techniczna

Artefakty są jedynie namiastką mocy, co znaczy, że w walce pomiędzy aniołem władającym pirokinezą a wymordowanym używającym artefaktu kontroli ognia, to anioł ma większą siłę i wyższe prawdopodobieństwo wygranej. Nie istnieje żaden artefakt równy bądź silniejszy od anielskiej mocy.

Długość używania artefaktów jest ograniczona w postach. Po upływie x postów należy odczekać min. x+2 postów przerwy, np. po 3 postach działania, postać musi odczekać kolejnych 5 postów, aby móc ponownie skorzystać z mocy artefaktu. Działanie jest ciągłe, nie można zatem przystopować aktywowanego już dodatku. Na przykładzie:

Postać posiada moc pirokinezy:

1. Post pierwszy ATAK, postać posyła kulę ognia, celując w przeciwnika (aktywny artefakt – 1/3)
2. Post drugi OBRONA/UCIECZKA, brak manipulacji ogniem (aktywny artefakt – 2/3)
3. Post trzeci ATAK, posyła następną kulę ognia ku przeciwnikowi (aktywny artefakt – 3/3)
4. Post czwarty PRZERWA (przerwa 1/4)

Posty „nabijają się” nawet jeżeli bohater nie używa w danej turze aktywowanej wcześniej zdolności. Nie ma jednak co popadać w skrajności. Powyższa reguła tyczy się walk oraz innych fabularnych wydarzeń. Na potrzeby indywidualnych wątków postać może rozpalić ognisko, napełnić kubek wodą bądź zakwitnąć pąki i nie ma potrzeby naliczania przy tym postów działania artefaktu.
Zdobywanie artefaktów

Artefakty zdobywa się za punkty fabularne (klik), rzadziej na eventach forumowych lub w ramach nagrody za udział w większym, długoterminowym wydarzeniu. W przypadku pierwszej opcji, tj. wykupieniu artefaktu za PF, gracz sam przeprowadza wątek, w którym jego postać natrafia na przedmiot.

KLASYFIKACJA ARTEFAKTÓW
●●● (poziom łatwy)
●●●● (poziom średni)
●●●● (poziom trudny)
●●●● (poziom bardzo trudny)


Ostatnio zmieniony przez Jonathan O'Harleyh dnia 8/4/2020, 00:52, w całości zmieniany 1 raz
Shin
Shin
Wilczur, poziom E
Wilczur, poziom E
7/4/2020, 23:53
czarny diament, ●●●

Działanie czarnego diamentu jest jednym z głównych argumentów, dla których niektórzy twierdzą, że artefakty pochodzą nie tylko od aniołów, ale także od swojej opozycji – diabłów. Ten szczególny minerał przerobiono na drobne, zmysłowe ozdoby – najczęściej naszyjniki, choć znaleziono oszlifowany kamień także w kolczykach czy pierścionkach. Samo noszenie błyskotki rozsiewa wokół posiadacza bardzo słabą aurę strachu, wyczuwalną jedynie przez osoby skrajnie strachliwe i płochliwe. W rzeczywistości artefakt ukazuje potencjał dopiero po aktywowaniu mocy. Potarcie kamienia w palcach wywołuje pulsujący z wnętrza diamentu poblask – tyle wystarczy, aby w promieniu dziesięciu metrów od właściciela artefaktu pozostałe osoby ogarnął irracjonalny lęk. Większość rzuca się wtedy do ucieczki, ci o silniejszej woli powoli się wycofują, stają się absurdalnie ostrożni i niepewni. Paranoja utrzymuje się aż do opuszczenia niewidzialnej granicy. Starczy oddalić się poza obręb działania i zmysły natychmiast powracając do poprzednich obrotów.

ZASTOSOWANIE
Wytworzenie wokół posiadacza aury strachu. Osoby w promieniu dziesięciu metrów rzucają się do ucieczki.

SKUTKI UBOCZNE
Nadmierne używanie mocy czarnego diamentu doprowadza do coraz bardziej paranoicznych skłonności. Jednorazowe użycie zazwyczaj kończy się przyspieszonym biciem serca i niezrozumiałą obawą – skutki mijają jednak bardzo szybko, trwają nie dłużej niż pół minuty (nie więcej niż jeden post fabularny). Jednak już dwukrotne użycie artefaktu w czasie jednej fabuły powoduje wzrastający niepokój u właściciela, przy jednoczesnym przeświadczeniu, że okoliczne jednostki pragną zaatakować, co z kolei wymusza ponowne uruchomienie mocy. Jej działanie wpływa niemal narkotycznie na umysł posiadacza – im częściej korzysta, tym częściej chce korzystać. Czarny diament niejedną osobę doprowadził do obłędu.

CZAS TRWANIA
2 posty działania, 4 posty przerwy.

ZDOBYTE PRZEDMIOTY: brak (0/2)
Shin