[stary temat] bestiariusz
TESTOWE FORUM

Join the forum, it's quick and easy

TESTOWE FORUM
TESTOWE FORUM
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Shin
Wilczur, poziom E
Wilczur, poziom E
25/3/2020, 02:48
Bestia, w porównaniu do zwierzęcia, może posiadać nadnaturalne zdolności oraz niecodzienny wygląd. Często są to stworzenia żywcem wyciągnięte z baśni: skrzydlaty koń, trójgłowy pies, olbrzymi gad nasuwający na myśl smoka. Brzmi znajomo? Więc właśnie. Zauważ, że świat, do którego wpuszczono magię, na który spadły plagi i choroby i który rekonstruowany jest przez żelazo i tytan, zaczyna robić się przerażający.

Uwaga!
Moce/modyfikacje bestii działają na tej samej zasadzie co artefakty, czyli na schemacie x postów działania = x+2 postów przerwy.

BESTIE Z POZIOMU ŁATWEGO
Bestie można uzyskać na misji o łatwym poziomie trudności, w niewielkich wydarzeniach fabularnych (tzw. „losowych” prowadzonych przez MG-Los), w konkursach oraz za zasługi na forum.

KROMSTAK
Kto by pomyślał, że dzięki wirusowi X powstanie również coś tak milutkiego, słodkiego i kolorowego? To mięciutkie, puchate futerko! Te wielkie, kolorowe oczy! Nawet te spiczaste uszka i długi ogonek, zakończony kępką futerka! Jeszcze ten kieszonkowy rozmiar – nawet największy zatwardzialec nie może przejść koło takiego cuda obojętnie. Kromstaki mają różne odmiany kolorystyczne: od jaskrawożółtego, po granatowy czy inny burgund – zawsze jednak są tak samo puszyste i niewinnie wyglądające. Do czasu... Kiedy te stworzonka są naprawdę przestraszone bądź zdenerwowane, zamieniają się w szczuropodobne twory, a z ich ciałek wyrastają macki. Cóż… trzeba przyznać, że jest to mało przyjemny widok. Taki przemieniony Kromstak staje się dość agresywny i bardzo destruktywny. Najlepszym sposobem na przywołanie go do porządku (i przywrócenie do pierwotnej formy) jest zamknięcie go w jednym pomieszczeniu z gorącą czekoladą. Ewentualnie można potraktować takiego rozszalałego delikwenta odpowiednią dawką czekolady w każdej innej postaci, jednak ta gorąca z piankami działa zdecydowanie najlepiej.

ROZMIARY: do 8 centymetrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Powoduje kwitnienie roślin;
– teleportacja – potrafi przenieść się w wybrane, znane mu miejsce, więc z tego powodu jest doskonałym posłańcem (o ile ma dobry zmysł orientacji i nie zabłądzi po drodze);
– transformacja pod wpływem strachu lub zdenerwowania (klik).
WYSTĘPOWANIE: wszędzie, gdzie są jakieś góry, nory czy pagórki.
NASTAWIENIE: pokojowe.
INNE: ich zaufanie zdobywa się w sposób, jak by na to nie patrzeć, banalny; wystarczy, że takiego pomiziasz po brzuszku z wystarczającą dawką czułości i już jest twój. Gorzej jednak z dostaniem się do jakiegokolwiek Kromstaka, gdyż przedstawiciele tej rasy wyjątkowo upodobali sobie wszelkie szczeliny w skałach zdolne, by ich pomieścić.
UDOMOWIONE: Arcanine, Shirōyate, Yuu (2), Laura, Sansar, Jarvis, Lazarus, Soleil, Jekyll, Castel (11/~)

MITTEN
Te jakże urocze istotki są bardzo małe. Zazwyczaj cechuje je jasnoszare umaszczenie z ciemniejszymi cętkami i czarnymi uszami. Na dobrą sprawę, niewiele różnią się od zwyczajnego kota, jednak ich ślepia wyróżniają się nienaturalną dla kotowatych, czarną barwą – nie da się wyodrębnić tu źrenicy. Nie są agresywne i łatwo się z nimi zaprzyjaźnić, jednak trzeba uważać, bo są dość drażliwe. W obliczu zagrożenia paraliżują wroga jadem, który uwalniają z kolców, znajdujących się na zakończeniu ich łap. Paraliż trwa około dziesięciu minut i nie ma żadnych skutków ubocznych, ale daje zwierzęciu czas na ucieczkę. Ogółem są niegroźne. Żywią się krwią mniejszych zwierząt, którą pobierają za pomocą ssawek ukrytych w przednich kolcach. Średnia długość ich życia to mniej więcej trzydzieści lat. Wbrew pozorom są bardzo sympatyczne, a ich mruczenie jest kojące. Trudno je spotkać, bo zazwyczaj trzymają się cienia.

ROZMIARY: do 30 centymetrów wysokości (w kłębie); długość do 50 centymetrów (bez ogona).
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Paraliżowanie (czas trwania: 2 posty).
WYSTĘPOWANIE: Desperacja.
NASTAWIENIE: pokojowe.
INNE: dość łatwo je oswoić. Jeżeli kogoś polubią, w obliczu zagrożenia staną w jego obronie.
UDOMOWIONE: Nathair (1/15)

TATRIA MAŁA
Tatria mała jest... mała. Wygląda jak jasnobrązowa kulka o ślicznych, dużych oczkach. Jest roślinożerna, bardzo płochliwa oraz aktywna zarówno w dzień, jak i w nocy. Mieszka w koronach drzewach i to właśnie tam można ją spotkać, ponieważ nieoswojona tatria rzadko kiedy opuszcza swoje bezpieczne gniazdo. Gdy się wystraszy ucieka do dziupli lub chowa się wśród liści, a potem znika. Mimo że jest płochliwa, to przyjacielskie i ciekawskie stworzenie.

Rozmiary: maksymalnie 10 centymetrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Widzi dobrze zarówno w dzień, jak i w nocy;
- szybko się porusza zarówno na ziemi, jak i w powietrzu;
- potrafi być niewidzialna (czas trwania: 5 postów).
WYSTĘPOWANIE: Eden – jedynie w lasach z bujnymi koronami.
NASTAWIENIE pokojowe. Są bardzo bojaźliwe.
INNE: Oswojenie jej jest bardzo proste, jednak trzeba zachować szczególną ostrożność – gwałtowne ruchy czy głośniejszy szelest gałęzi, mogą doprowadzić do tego, że upierzona bestia szybko zniknie nam z oczu. Jeżeli już uda ci się do niej zbliżyć, wystarczy, że masz przy sobie ziarna owoców lub zbóż, a to urocze stworzenie szybko się do ciebie przekona.
UDOMOWIONE: Eve, Venceslaus (2/15)

FENRIR
Generalnie bardzo spokojne stworzenia, podchodzące raczej neutralnie do innych gatunków. Jednakże kiedy czują się zagrożone zazwyczaj uciekają. Chyba, że są sprowokowane, są podczas godów albo ktoś wkroczył na teren, gdzie matka aktualnie wychowuje młode. Wtedy stają się bardzo agresywne. Ostre kły i pazury bez problemu rozszarpują ciało przeciwnika. Są dużymi stworzeniami, gdyż mierzą ponad 2 metry w kłębie. Sierść mają śnieżnobiałą, a ślepia czerwone bądź złote. Nie wiadomo skąd to wynika, najprawdopodobniej z różnic w genetyce.  

ROZMIARY: 3 metry długości, ok. 2 metry w kłębie.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Z racji jego gabarytów siła i szybkość, która przerasta przeciętne stworzenie;
- ogłuszające wycie. Fenriry potrafią wyciągnąć tonacje swoich wyć bardzo wysokie. W ten sposób ostrzegają inne osobniki swojego gatunku o zagrożeniu. Wycie ogłusza przeciwnika na krótką chwilę, co daje im czas na ucieczkę (2 posty).
WYSTĘPOWANIE: Eden.
NASTAWIENIE: neutralne.
INNE: ponoć ujrzenie fenrira przynosi szczęście. Niegdyś były nieodłącznymi towarzyszami aniołów.
UDOMOWIONE: nieoswajalne.

IKURUA MAŁY
Działanie wirusa X doprowadziło do powstania krzyżówki królika z ptakiem. Trzeba przyznać, że to nietypowe połączenie sprawiło, że bestii nie można odmówić uroku. Barwa stworzenia jest dość specyficzna i rzucająca się w oczy, a mianowicie fioletowo-żółta. Ich umaszczenie jest głównym powodem, dla którego często chowają się wśród krzaków, w których czują się mniej zagrożone. Ikurua jest wszystkożerny, gdyż jego ostro zakończony dziób pozwala mu nie tylko na żywienie się ziarnami, ale także mięsem. Zamieszkuje nory, które sam sobie wykopie, a dodatkowo wydaje z siebie charakterystyczny piskliwy odgłos, którym ostrzega innych przed niebezpieczeństwem. Przedstawiciele tego gatunku na ogół są samotnikami, jednak – a to niespodzianka! – mnożą się jak króliki, aczkolwiek większość młodych umiera bardzo wcześnie z powodu braku umiejętności latania i nierozwiniętego instynktu samozachowawczego, nad którym dominuje ciekawość.

ROZMIARY: do 40 centymetrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Zwiększona szybkość;
- umiejętność latania;
- w przypadku niebezpieczeństwa płomień z jego końcówki ogona rozprzestrzenia się wzdłuż linii jego kręgosłupa, a także po jego skrzydłach, głowie i uszach – rzecz jasna, nie wyrządza mu to większych szkód, jednak jego przeciwnik może dorobić się dotkliwych poparzeń.
WYSTĘPOWANIE: gęste lasy Edenu.
NASTAWIENIE: pokojowe.
INNE: oswojenie ich nie jest wielkim wyzwaniem – wystarczy zaopiekować się nimi od małego. Znacznie trudniejsze jest odnalezienie ich nor.
UDOMOWIONE: Nathair (1/10)

HALLA SREBRZYSTA
To niezwykle piękne, majestatyczne stworzenia o śnieżnobiałym umaszczeniu (czasem ich sierść połyskuje w słonecznym świetle – stąd ich nazwa), budową przypominające nieco najzwyklejsze ludzkie daniele. Mawiają, iż powstały w wyniku skażenia owych zwierząt wirusem X, jednakże każdy starszy anioł potwierdzi, że zamieszkiwały Eden od zarania dziejów. Legendy głoszą, iż obecność tego stworzenia o fantazyjnie powykręcanym, długim porożu, przynosi niesamowite szczęście, ale to także tylko pomówienia.

ROZMIARY: 140-160 centymetrów (w kłębie).
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Wysoka prędkość galopu (udźwig do jednej osoby);
- możliwość przybierania niewidzialnej postaci wraz z jeźdźcem (czas trwania: 2 posty).
WYSTĘPOWANIE: obrzeża Edenu.
NASTAWIENIE: ookojowe, ale bojaźliwe.
INNE: zwykle nie przejawiają jako takiej agresji, jednakże spłoszone stado może narobić sporo szkód.
UDOMOWIONE: Yury (1/4)

WILK WSCHODNI
Z pozoru normalne wilki – wyją do księżyca, polują na jelenie czy zające, zbierają się w watahy. Są jednak dużo bardziej wyczulone na niebezpieczeństwo, dzięki mocom, które w sobie kryją. Oprócz nadzwyczajnego przyspieszenia reakcji, łatwo wpadają w furię, stając się wtedy dużo bardziej groźnymi – szczerzą kły i wysuwają pazury, zmienia się też ich kolor oczu: tęczówki ze swojego naturalnego koloru przechodzą w barwę wściekłej czerwieni. Ślepia tych zwierząt są ważnym znakiem dla poszukiwaczy przygód: błyszczące oznaczają nadchodzący atak, zaś drgające – strach. Nie ma konkretnego umaszczenia dla osobników tego gatunku – spotyka się je w różnych, czasem i nietypowych wersjach kolorystycznych. Więcej o nich nie wiadomo.

ROZMIARY: do 90 centymetrów wysokości.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Cechuje je doskonały węch i wzrok – są w stanie wyczuć zagrożenie z bardzo dużej odległości;
- ranne lub zagrożone mogą aktywować tzw. "super szybkość", która pozwala im na ucieczkę lub przyspieszony atak (czas trwania: 2 posty);
- w przypływie wściekłości stają się silniejsze.
WYSTĘPOWANIE: Las Życzeń.
NASTAWIENIE: neutralne.
INNE: każdego wilka wschodniego oswaja się dokładnie tak, jak oswaja się psa. Znacznie łatwiej jest zajmować się nimi od szczeniaka.
UDOMOWIONE: Fucker, Yuu (6 wilków), Hachiro (2), Lazarus (10/10)

ATRO WIELKI
Pamiętasz jeszcze warany? Wirus X podziałał również na nie. Teraz to mierzące 120 centymetrów, masywne stwory. Ich głównym pożywieniem jest mięso różnych zwierząt. Warto zauważyć, że ciało tych przerośniętych jaszczurów jest pokryte grubymi łuskami, które zachodzą na siebie na tyle szczelnie, że niemożliwe jest przebicie się przez ten skostniały pancerz. Pomyślicie sobie – więc jak można je zranić? Otóż słabym punktem Atro jest szyja, gdzie skóra pokryta jest miękkimi łuseczkami, które nie stanowią żadnego problemu dla jakiejkolwiek broni. Bestie te podróżują zazwyczaj w stadach liczących dwie rodziny, gdzie jedna składa się z dwóch dorosłych osobników oraz młodego. Zwykle osiedlają się w wykopanych przez siebie gniazdach. Ponieważ osobniki tego gatunku są dosyć pokaźnych rozmiarów, ich schronienia są spore. W „miejscu zamieszkania” zostają, dopóki nie skończą się zapasy jedzenia.

ROZMIARY: 120 centymetrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Bardzo szybko biega;
- udźwig maksymalnie jednej osoby;
- wysoko skacze;
- widzi w ciemnościach.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja; czasami można je spotkać w Edenie.
NASTAWIENIE: neutralne.
INNE: bardzo łatwo je oswoić. Samotne dorosłe osobniki łatwo do siebie przekonać, jednakże stają się agresywne i płochliwe w momencie, kiedy mają młode. Aby na nich jeździć potrzebna jest umiejętność jazdy konnej na minimalnie średnim poziomie.
UDOMOWIONE: Brak. (0/10)

PSISKO-OGNISKO
Pies wielkości sporego wilka, ciało jest zwykle długie i szczupłe, sierść czarna, ciemnoszara, w odcieniach spalenizny i popiołu. Psiska-ogniska nie jedzą ludzi ani nie padają zazwyczaj ofiarami polowań, więc człowieka traktują ani jak ofiarę, ani jak konkurencję, ani jak zagrożenie, raczej jak ciekawostkę. Zwierzęta wędrowne, nieprzywiązujące wagi do swojego terytorium, znane z ciągłego zmieniania miejsca pobytu. Rozmnażają się powoli i nieczęsto, dlatego jest ich niewiele. Żyją do dwudziestu lat.

ROZMIARY: 80-100 centymetrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– W chwilach stresu lub zagrożenia futro tych bestii staje w ogniu, który im samym nie robi krzywdy, ale wszystko inne może przypiec albo wręcz spalić.
– Są ślepe, ale nadrabiają nieprzyzwoicie wyczulonym węchem i słuchem.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja. Trzymają się z daleka od ludzkich siedlisk.
NASTAWIENIE: neutralne, ale wredne i złośliwe.
INNE: można je wytresować tak, żeby paliły się na zawołanie. Są bardzo inteligentne, ale cholernie wredne. Komunikują się ze sobą wyciem podobnym do wilczego. Ich pyski zawsze tlą się od środka, więc ugryzienia powodują jednocześnie oparzenia.
UDOMOWIONE: Ciro, Chyży, Yury (2), Fucker, Lazarus, Angel, Shion, Rhett (2), Delilah (2), Yuu, Sansar, Insomnia, Noa (16/15)

RAVIER
Któż by pomyślał, że za sprawą wirusa powstanie coś tak bardzo niebezpiecznego, a zarazem małego? Raviery to istne drapieżniki. Wyglądem przypominają dinozaury, ale są znacznie mniejsze. Mierzą tylko 50 centymetrów, jednak zawsze trzymają się w grupach liczących 15-20 osobników. Potrafią pluć paraliżującym jadem i używają go zarówno do ataku, jak i obrony. Lepiej ich nie lekceważyć, bo gdy już sparaliżują ofiarę/napastnika, podbiegają do niego i gryzą ile się da! Ewentualnie wyrywają kawałki skóry – do wyboru, do koloru. Z wyprawy do ich legowiska można mieć więc miłą pamiątkę w postaci dziury w nodze. Ich gniazda znajdują się niedaleko skał lub w norach, opuszczonych lub brutalnie zabranych. Nie trzeba chyba mówić, co spotkało prawowitych właścicieli tych kryjówek? Wydają charakterystyczny odgłos, przypominający krakanie kruka zmieszanego z lisem. Głodny ravier zje, co mu się nawinie, niezależnie od tego czy to padlina czy żywe zwierzę. Głód potrafi zmusić je nawet do zjadania siebie nawzajem.

ROZMIARY: 50 centymetrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Plucie paraliżującym jadem (czas działania: 3 posty);
– widzi w ciemnościach; jest bardzo szybki;
– ma bardzo silne szczęki.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja – najczęściej w górzystych rejonach.
NASTAWIENIE: neutralne.
INNE: ciężko oswoić dorosłego osobnika. Najłatwiej wykraść ich jajo i przyzwyczajać do siebie młodego raviera. Młode osobniki wciąż mają naturalne odruchy, dlatego należy zachować ostrożność. Chyba nikt nie chce skończyć z pourywanymi palcami, prawda?
UDOMOWIONE: Nove (1/10)

PANCERNIK ŁASICOWATY

:3








MODRASZEK TRUJĄCY
Jedyny gatunek motyla, który żyje kilka lat – niektórzy reprezentanci dożywają nawet pięciu. Modraszki trujące są zaskakująco odporne na zmiany klimatyczne, wielu przedstawicieli żyje na terenach Desperacji w pobliżu oaz. Odżywiają się głównie padliną i owadami mniejszymi od siebie – w porównaniu do zwykłych motyli, modraszki trujące nie posiadają ssawki. Ewolucja (niechybnie wspomagana działaniem wirusa X) przekształciła je w niewielkie szczypce za pomocą których rozdrabniają pokarm. Rzadko kiedy polują, preferując pożywienie się padliną pozostawioną przez większe drapieżniki. Ich ubarwienie jest bardzo intensywne i kolorowe. I w tym przypadku jaskrawe barwy oznaczają ostrzeżenie. Na skrzydłach wytwarza się drobny pył, który w trakcie lotu motyle strzepują z powierzchni. Ma on właściwości swędzące. Samotny przedstawiciel nie jest w stanie wyrządzić większej krzywdy, jednak kilkanaście okazów niejedną ofiarę doprowadziło do szału.

ROZMIARY: rozpiętość skrzydeł do 45 mm.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– przerażająco szybkie i zwinne;
– niepodatne na temperaturę powietrza, większość okazów jest w stanie przeżyć do nawet -10 stopni Celsjusza;
– w momencie zagrożenia wytwarzają pył, który w kontakcie ze skórą podrażnia ją.
WYSTĘPOWANIE: Eden. Mniejsze grupy na terenach Desperacji.
NASTAWIENIE: neutralne.
INNE: brak.
UDOMOWIONE: brak (0/30)

GAWRAK JEDNOSKRZYDŁY
Opis: Gawraki to niewielkie, czworonożne stworzenia zaliczające się do ptactwa. Choć natura obdarzyła je dodatkową parą kończyn, gawraki zdecydowanie pewniej czują się w powietrzu. Według licznych opinii jest to najromantyczniejszy gatunek zwierzęcia, bo do lotu potrzebują pary. Posiadają zaledwie jedno skrzydło i przynajmniej jedną karłowatą przednią łapę (najczęściej jednak dwie). Kończyny wykorzystują do łapania partnera (splatają ze sobą przednie i tylne kończyny, biorą się „pod rękę”, aby jak najściślej przylegać), co we współpracy z drugim osobnikiem umożliwia im wzbicie się w powietrze. Z tegoż też powodu istoty te wysoko cenią sobie zdolność do kooperacji - nawet tej międzygatunkowej - prócz tego cechując się psotnym, ciekawskim charakterem - nierzadko dostrzegane są w akcie żartowania sobie z innych stworzeń, denerwowania ich albo obserwowania - oraz umiłowaniem do wszelkiego rodzaju błyskotek. Związanym z ostatnią napomkniętą rzeczą zwyczajem jest wymienianie się między dwoma osobnikami pięknymi świecidełkami tuż przed ich pierwszym, wspólnym lotem. Z jednej strony są one zwierzętami stadnymi, jako że preferują trzymać się w miarę blisko innych przedstawicieli swego gatunku, czynnie się ze sobą komunikować i sypiać w ciasnych, ciepłych grupach, lecz z drugiej strony bezproblemowo potrafią radzić sobie same, lubią ekscytujące przygody i ciekawe wydarzenia. Dopowiedzieć można tu jeszcze to, iż Gawraki mają tendencje do bycia kleptomanami, posiadają świetną pamięć do twarzy, jak również potrafią być cwane i z natury są kombinatorami zdolnymi do rozwiązywania manualnych zagadek oraz dobrego wykorzystywania podręcznych surowców.
ROZMIARY: 20 centymetrów, rozpiętość skrzydeł do 90 centymetrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Zapamiętują twarze;
- Rozwiązują manualne zagadki (łącznie z różnymi zamkami);
- Zdolne do posługiwania się prostymi narzędziami;
WYSTĘPOWANIE: Eden.
NASTAWIENIE: neutralne.
INNE:
– Młode są mało proporcjonalne, zazwyczaj nie posiadają też przednich łap (klik).
UDOMOWIONE: --- (0/8)

GARRA DRAPIEŻNY
Jeszcze jedno stworzenie, które doprowadziłoby Darwina do obłędu, kpiąc sobie z praw ewolucji. Dwa lata wstecz nikt nie słyszał o gatunku garr drapieżnych, choć wszystko wskazuje na to, że albo zaczęły rozwijać się zaskakująco szybko, albo ktoś nie zauważył grup skocznych, hałaśliwych zwierząt, składających się ze stad liczących nawet dwie setki przedstawicieli obu płci. Jeżeli wierzyć zapiskom z pożółkłych już słowników słowo „garra” z hiszpańskiego oznacza „pazur” – wszystko za sprawą łap, tak przednich, jak i tylnych, uzbrojonych w charakterystyczny, zakrzywiony szpon – po jednym na każdą kończynę. Nie stanowi on zagrożenia samego w sobie – garra drapieżny nie jest agresywny, ale bardzo żarłoczny, a dzięki ostrym „hakom” są jednocześnie świetnymi wspinaczami. Ich szczupłe, prężne sylwetki często widoczne są w koronach drzew, gdzie garry poszukują owoców. Przemykają wzdłuż brzegów Edenu i wyżerają plony, pustoszeją lasy. Ich gatunek okrzyknięty został nową szarańczą, co patrząc na coraz liczniejsze składy, być może nie jest tak dalekie od prawdy. Bestie te są przede wszystkim roślinożerne, ale długie, hakowate dzioby przywodzą na myśl powiązania z orłami – ptactwem mięsożernym. Kilkakrotnie widziano również, jak garry przebywające na terenach Desperacji odżywiają się pozostawioną przez inną bestię padliną. Stworzenie jest zaskakująco dobrze przystosowane do warunków, w jakich przebywa. Są małe i zręczne, łatwo im uciec przed większymi drapieżnikami, ale z równymi lub mniejszymi przedstawicielami radzą sobie za pomocą szponów i wyrastających z boku łba rogów. Bez wątpienia wiele gatunków bestii może pochwalić się iście magicznymi zdolnościami, ale zdaje się, że garry drapieżne radzą sobie doskonale bez tego. Są opierzone i poruszają się zwykle na dwóch łapach, podkulając przednie do siebie. Mają jednak możliwość poruszania się na czterech – zwiększa się wtedy ich prędkość. Dość płochliwe, ale uznanie ich za plagę to nie przesada – zawsze wrócą.

ROZMIARY: nawet do 50 centymetrów wysokości.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- przerażająco szybkie i zwinne;
- wyczulone zmysły (szczególnie słuchu i powonienia);
- uzbrojone w pazury o wyjątkowo twardej strukturze – niektórzy przedstawiciele są w stanie głęboko zadrapać stal.
WYSTĘPOWANIE: brzeg Edenu. Mniejsze grupy na terenach Desperacji.
NASTAWIENIE: neutralne, ale bywają bardzo złośliwe.
INNE: garry drapieżne należą do grupy stekowców – oznacza to, że pomimo bycia ssakiem są jajorodne. Samice są o wiele mniejsze, drobniejsze i ruchliwsze niż samce. Garry co prawda nie atakują ludzi, ale oswojenie ich nie przychodzi łatwo. Nieufność popycha je do ucieczki, a mocne, tylne kończyny zapewniają im długi bieg po mało prostych płaszczyznach. Najlepiej wychować od młodego, kradnąc jaja złożone w ciemnych, suchych norach.
UDOMOWIONE: brak (0/15)

KRÓL LASU
Nazywany również entem bądź drzewcem. Wysoki, bo mierzący prawie dwa metry, jest bardzo łagodny z usposobienia. Przyjaciel zwierząt, które zdają się odwzajemniać jego nastawienie. Widok potulniejących bestii, które przy każdym innym stworzeniu odznaczałyby się agresją i reagowały atakiem, jest tutaj bardzo częsty. Ent jest niezwykle ciężki do oswojenia z racji jego inteligencji, dotychczas nie odnotowano żadnego przypadku, w którym poddałby się człowiekowi. Jednakże może zostać partnerem jakiegoś osobnika, który go przekona do siebie mądrością oraz miłością do przyrody. Bywa niebezpieczny dla tych, którzy dewastują ziemię. Jest długowieczny. Nie żywi się, żyje dzięki fotosyntezie.

ROZMIARY: wysokość 2 metry, szerokość ok. 1,75 metra.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Niezwykle inteligentny;
– kontrola ziemi;
– rozumie mowę zwierząt.
WYSTĘPOWANIE: Eden.
NASTAWIENIE: pokojowy.
UDOMOWIONE: nieoswajalne.

BESTIE Z POZIOMU ŚREDNIEGO
Bestie można uzyskać na misji o średnim poziomie, w większych wydarzeniach fabularnych (tzw. „losowych” prowadzonych przez MG-Los) oraz za zasługi na forum.

BAZYLISZEK
Jest coś bardziej niebezpiecznego od węża? Tak – przerośnięty wąż. Bazyliszki posiadają pewną charakterystyczną umiejętność, wyjątkowo wpływającą na ich taktykę polowania. Jeśli wierzyć opisom, te pełzające szkarady potrafią samym spojrzeniem sparaliżować ofiarę! W tym miejscu należy wspomnieć, jak ten dar wykorzystują. Otóż zastygłszy w miejscu zwierzyna nie jest w stanie ani uciec, ani się bronić. Kończy więc swój żywot w żołądku przerośniętego gada, który od tej chwili będzie ją trawić przez kilka dni. Gdyby jednak okazało się, że sam wzrok nie wystarcza – bazyliszek wyposażony jest jeszcze w groźne, ostre kły i jad paraliżujący. Wystrzegaj się też jego oślizłego ciała, bo jeśli owinie się wokół ciebie, na pewno nie wrócisz do domu cały i zdrowy.

ROZMIARY: do 5 metrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Bezszelestne pełzanie;
– petryfikacja wzrokiem (czas trwania: 2 posty);
– jad paraliżujący (czas trwania: 2 posty).
WYSTĘPOWANIE: Desperacja. Ciemne i zawilgocone groty, jamy, nory.
NASTAWIENIE: negatywne. Złośliwe.
UDOMOWIONE: Fucker, Yuu (2) (3/6)

FAROS PÓŁNOCNY
Faros północny jest ogromnym stworzeniem mierzącym 4 metry. Wszystkożerny gad, w dodatku wiele zwierząt nie jest w stanie przed nim uciec, bo ich życie kończy się w momencie zaciśnięcia na ich ciele szczęk agresora. Jest samotnikiem, choć gdy czasami dochodzi do spotkania dwóch osobników, nie walczą ze sobą. Głównie z tego powodu, że są wędrownymi stworzeniami. Wyjątki stanowią matki z dziećmi – są bardzo ostrożne w stosunku do innych Farosów, wliczając ojca dzieci. Jednakże rzadko jakikolwiek inny Faros zaatakuje młode swojego gatunku. Desperacja robi jednak wyjątki na każdej płaszczyźnie i bywało, że samiec pożerał potomstwo. Ten kolos potrzebuje sporo jedzenia,  a jego siła sprawia, że może naprzeć na pojedyncze jednostki, jak i całe grupy. Przez wzgląd na "konfliktowe" zachowanie, jest ich aż tak mało. Jego ogon jest pełen kolców, jak również jest bardzo umięśniony. Trzeba więc uważać na ową część jego ciała. Nie jest agresywny w stosunku do innych istot, dopóki nie zostanie zaatakowany lub nie będzie głodny.

ROZMIARY: do 4 metrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Udźwig: do czterech osób;
- szybko lata;
- bardzo silne szczęki i ogon.
WYSTĘPOWANIE: wędrują, więc można je spotkać w różnych miejscach. Matki z młodymi przeważnie ukrywają się wśród skał.
NASTAWIENIE: neutralne. Agresywne dla intruzów.
INNE: da się oswoić dorosłego osobnika, aczkolwiek wymaga to trochę czasu. A szansa spotkania drugi raz tej samej jednostki jest dość mała. Najlepiej więc wykraść młode z gniazda, choć może się to skończyć bardzo źle, jeśli matka młodego to zauważy.
UDOMOWIONE: Insomnia (2) (2/5)

PAJĄK WIELKI
Co to jest: ma dużo odnóży, kilka par oczu i chce cię zjeść? Te krwiożercze pająki są cholernie groźne. Już sam ich widok sprawia nieodparte wrażenie, że Matka Natura na etapie kreacji wypiła za dużo czystego etylenu. Jeżeli usłyszysz kiedyś tupot małych stópek, raczej nie spodziewaj się pingwinów. Pająki opadają najczęściej na swoją ofiarę ze sklepienia, dźgają ją wielkimi kolcami jadowymi i oplatają wyjątkowo wytrzymałą pajęczyną, efektywnie utrudniając wyswobodzenie się i w dużej mierze odbierając szansę na obronę. Aż strach pomyśleć, jakie zagrożenie sprawić może więcej niż jeden taki pajączek...

ROZMIARY: do 2 metrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Poruszają się na wszystkich płaszczyznach (nawet po suficie lub pionowych ścianach);
– duże okazy mają możliwość przetransportowania nawet dwóch osób;
– pajęczyna – pojedyncze nici większych okazów dorównują wytrzymałością nawet stali;
– jad paraliżujący (czas trwania: 2 posty).
WYSTĘPOWANIE: Desperacja. Ciemne i zawilgocone groty, jamy, nory. Z dala od bazyliszków.
NASTAWIENIE: negatywne. Złośliwe.
UDOMOWIONE: Lentaros, Drug-on (2/5)

FENIKS
Mistyczne ptaki, które wyłoniły się – według legendy – ze złotych promieni gasnącego słońca. Już same w sobie stanowią piękny widok. Znacznie większe od przeciętnego człowieka, unosząc się nad ziemskim padołem, przyprawiają o miękkość kolan każdego obserwatora. Stanowią jeden z najrzadszych i najpiękniejszych okazów z racji ich płonącego upierzenia. Unikają jednak kontaktu z innymi formami życia, dlatego w towarzystwie ognistych ptaków należy zachować szczególną ostrożność, z zapamiętaniem tego, że choć z natury są raczej płochliwe i nieskore do konfliktów, to sprowokowane zdolne są wyprowadzić groźne dla życia ataki.

ROZMIARY:  do 2 metrów wysokości; rozpiętość skrzydeł: 3,5-4 metrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Latanie (udźwig do 2 osób);
– leczące/regenerujące łzy;
– feniks potrafi sprawić, że jego pióra zapłoną. Mówi się, że płomienie tych ptaków nie krzywdzą osób, którym dany osobnik zaufa.
WYSTĘPOWANIE: Eden. Najczęściej w nieckach wygasłych wulkanów.
NASTAWIENIE: neutralne.
INNE: nie bez powodu feniksy uznawane są za gatunek nieśmiertelny. Co 30 lat każdy osobnik ulega samospaleniu, by po chwili narodzić się na nowo z własnych popiołów.
UDOMOWIONE:Jekyll (1/9)

TYGRYS OGNISTY
Są to niezwykle inteligentne stworzenia. Zazwyczaj spokojne, atakują jedynie sprowokowane, ewentualnie w chwili zagrożenia lub w obronie swoich towarzyszy. Nie można mieć nad nimi władzy ani oswoić, ale można je przywiązać do siebie w charakterze kompana. Mówi się, że jak zgaśnie ich końcówka na ogonie, która non stop płonie, to tygrysy tracą swoje moce.

ROZMIARY: do 100 centymetrów w kłębie.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Telepatia do kontaktu z tylko swoim towarzyszem;
- umiejętność kontroli ognia (2 posty użycia; 3 posty przerwy).
WYSTĘPOWANIE: lasy Edenu.
NASTAWIENIE: neutralne.
INNE: mogą mieć tylko jednego towarzysza, do którego są przywiązane.
UDOMOWIONE: Angel, Insomnia, Fucker (2), Venceslaus (5/5)

PEGAZ
Pegazy uznawane są za niezwykle rzadki, chociaż wybitnie piękny gatunek. Biorąc pod uwagę ich anatomię, wyraźne dostrzegalne jest spowinowacenie z koniem. W opowieściach mowa jest jeszcze o parze dorodnych, śnieżnobiałych skrzydeł, dzięki którym te niesamowite zwierzęta przecinają przestworza z gracją, szybkością i łatwością. Prawdopodobnie żadna inna istota nie dorównuje im pod tym względem. Może nie należą do najagresywniejszych stworzeń, jednak można je łatwo spłoszyć, jeżeli tylko wyczują, że dana osoba im zagraża. Dzięki możliwości latania oraz dużej szybkości, którą posiadają, stają się o wiele trudniejsze do schwytania. Aby przekonać do siebie pegaza, potrzeba dużo ostrożności. O wiele lepiej czują się w towarzystwie osób, od których wyczuwają naturalne dobro lub spokój. Jeżeli już się przywiążą, potrafią stanąć w obronie swojego właściciela, choć to zjawisko nie jest częste u koniowatych.

ROZMIARY: do 155 centymetrów (w kłębie); rozpiętość skrzydeł: 3 metry.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Latanie (udźwig do 1 osoby);
- bardzo dobre manewrowanie w powietrzu;
- dobra kondycja;
- duża szybkość galopu.
WYSTĘPOWANIE: Eden.
NASTAWIENIE: neutralne.
UDOMOWIONE: brak (0/3)

POŻERACZ KOSZMARÓW
Okazało się, że wirus X zarażał nie tylko ludzi. Owocem krwawego żniwa stał się również szlachetny pegaz. To co powstało nie miało już nic wspólnego z dawnym majestatem i osławioną ogładą. Pożeracz koszmarów jest do tego stopnia ogarnięty żądzą krwi i nienawiścią do życia, że potrafi zabić każdego, kogo zobaczy. Ciało wymordowanego konia wypełniają opary, gazy i jadowite ciecze, dlatego dobrze komponuje się z cmentarzami, wzbogacając zatęchłe powietrze o drażniącą woń unoszących się dookoła oparów. Lubuje się w padlinie, ale nie pogardzi również świeżym mięsem zabitej ofiary. Pożeracze najczęściej można spotkać nocami lub podczas mocno pochmurnych dni, ponieważ za dnia kryją się w jakichś zaciemnionych miejscach. Podczas słonecznych dni są mocno osłabione i krążą plotki, że to właśnie wtedy najłatwiej jest je schwytać, jeżeli już odważy się zapuścić w jakieś zrujnowane katakumby. Niemniej jednak całkowite oswojenie tych zwierząt wciąż pozostaje zagadką.

ROZMIARY: do 175 centymetrów (w kłębie).
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Latanie (udźwig do 1 osoby);
- trujące opary (osłabiają, dekoncentrują, wywołują bóle głowy);
- aura strachu (jednostki słabsze psychicznie odczuwają irracjonalny lęk).
WYSTĘPOWANIE: Desperacja; okolice cmentarzy.
NASTAWIENIE: negatywne. Jest agresywny.
UDOMOWIONE: Venceslaus (1/5)

BESTIE Z POZIOMU TRUDNEGO
Bestie można uzyskać na misji o trudnym poziomie trudności, dwóch średnich lub trzech łatwych oraz za zasługi na forum.

LEW NEMEJSKI
Przeważnie żyją w dobrze zorganizowanych, stałych grupach. Jeśli ktokolwiek marzyłby o złapaniu tego gatunku zwierzęcia, musiałby natrafić na pojedynczego lwa, a takie w przyrodzie występują niezmiernie rzadko. Człowiek nie wchodzi w główny skład ich menu, o ile nie natrafi na osobnika starego bądź chorego, dla którego tacy stanowią najłatwiejsze pożywienie. Nie są agresywne oraz nie mają tendencji do atakowania jako pierwsze, pod warunkiem, że nie poczują się zagrożone na swoim terytorium. Z uwagi na ich wygląd oraz dość masywną posturę, i tak mało kto chce wchodzić im w drogę. Zmuszone do ataku lwy stają się bardzo groźnymi przeciwnikami. Nie dość, że są odporne na większość ataków, ich wielkość – a mierzą do stu osiemdziesięciu centymetrów w kłębie, przy czym ważą do pięciuset kilogramów – sprawia, że samo naparcie ich cielska, potrafi sprowadzić większość ludzi do ziemi, miażdżąc przy tym ich kości.

ROZMIARY: Do 180 centymetrów w kłębie.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Podczerwień w oczach – dzięki tej umiejętności może wychwycić obecność każdej żyjącej istoty;
– potężny ryk, który paraliżuje osobniki słabsze psychicznie (czas trwania: 2 posty);
– posiada skórę odporną na większość ataków broni białej i palnej.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja – tereny Czerwonej Pustyni.
NASTAWIENIE: neutralne. Zagrożone atakują.
INNE: samice są agresywniejsze, dlatego przeważnie oswaja się samce; jak wszystkie duże koty, posiadają ostre kły i pazury, wysoce niebezpieczne w bezpośrednim starciu; z uwagi na właściwości ich skóry, może ona posłużyć jako pancerz.
UDOMOWIONE: Brak (0/2)

SARGHAL
Aparycja podobna do klasycznego psa (nie yorka czy pudla), jedynie ogon dłuższy. Włosie które rośnie od czubka nosa po koniec kręgosłupa jest wiele warte ze względu na swoją wytrzymałość, dlatego handlarze na terenie Desperacji i Edenu chętnie skupują ten towar od łowców (nie mylić z Łowcami). Występują one najczęściej w gromadzie liczącej trzy osobniki, ale zdarza się, że biegają w większej ilości.

ROZMIARY: 1,5 metra wysokości w kłębie, 2,5 metra dlugości.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Są ślepe, ale mają wyostrzone pozostałe zmysły;
– koszmar listonoszy – w przeciwieństwie do normalnego psa jak ugryzie w tyłek to tyłka nie ma. Biodra też nie. Szczęka wypełniona ostrymi kłami potrafi w moment przegryźć się przez każdy ubiór i zagościć w naszym ciele po to aby się pożywić;
– stalowe bary – natura tak je uodporniła, że uderzenie sarghala w bark, nic mu nie zrobi, jest on w tym miejscu na tyle twardy, że dopiero cała seria z karabinu mogłaby się przebić przez tę skorupę.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, z wyłączeniem Apogeum
NASTAWIENIE: agresywne.
INNE: jeżeli rzuci im się jakieś mięso lub padlinę to mogą odpuścić atak.
UDOMOWIONE: nieoswajalne.

KELPIE
Mają dwie postaci – tłusty koń, który jest ich postacią pozorną oraz pokryte smołą końskie truchło, które jest ich formą prawdziwą. Potrafią płynnie przechodzić z jednej formy do drugiej. By zdobyć pożywienie, koczują przy bagnach lub terenach o dużej wilgotności pod postacią tłustych (zwykle białych, a tym samym dobrze widocznych) koni. Nie są zbyt szybkie więc ich taktyką jest czekanie aż ofiara zbliży się wystarczająco blisko lub spróbuje na nie zapolować. Dotknięcie kelpie wiąże się z utopieniem lub powolną śmierć poprzez strawienie. Nie są w stanie żyć na suchych terenach. Towarzyszy im charakterystyczny zapach świeżego mięsa, który ma za zadanie zwabiać ofiary. Krzyżówki kelpie z koniem domowym są dobrymi końmi wierzchowymi. Kelpie ostrzegają swoim zawodzeniem i wyciem przed nadchodzącymi burzami.

ROZMIARY: od 150 do 170 cm w kłębie.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Smoła w ich prawdziwej postaci działa jak lep na muchy – im więcej się ruszasz, tym bardziej się przyklejasz;
- w głębszych partiach organizmu kelpie smoła miesza się z sokami trawiennymi, więc staje się ona żrąca. Proces trawienia przebiega u tych stworzeń bardzo powoli, zatem pochwycony osobnik albo pozbędzie się unieruchomionej kończyny, albo zostanie powoli strawiony w całości.
WYSTĘPOWANIE: tereny podmokłe Desperacji lub Edenu – głównie bagna. Czasem pojawia się również przy mniejszych zbiornikach wodnych.
NASTAWIENIE: agresywne.
INNE: osobnik, który raz spróbował ludzkiego mięsa, uzależnia się od niego i staje się agresywny.
UDOMOWIONE: nieoswajalne.

LEOPTEROS
Dziwaczne stworzenie, będące kolejną krzyżówką kilku gatunków. Najważniejsze cechy przejął jednak od ptaka i to do niego jest najbardziej podobny. Inaczej jednak, niż pierzaści krewniacy, posiada ono cztery łapy i parę skrzydeł. Jest bardzo zwinną istotą tak w powietrzu, jak i na lądzie. Swoim zakrzywionym dziobem z łatwością przebija się przez pośredniej jakości pancerze. Jednak nie tylko on jest groźną bronią – pazury na łapach nie służą mu do ozdoby. Leopteros nie imponuje swoimi rozmiarami, mierzy bowiem ledwie dwa i pół metra długości, oraz metr wysokości w kłębie. Skrzydła mają łączną rozpiętość około trzech metrów. Jego upierzenie jest rdzawe, natomiast reszta ciała pokryta jest ciemnoczerwoną łuską, mającą oznaczać, że stworzenie to jest jadowite i nie należy go spożywać. Na karku i zgięciach stawów posiada jeszcze resztki dawnego upierzenia, z czasów, gdy był ptakiem. Czerwone ślepia stwora mają kąt widzenia bliski 360⁰, więc ciężko drania zaskoczyć.

ROZMIARY: metr wysokości w kłębie, 2,5 metra długości, rozpiętość skrzydeł to 3 metry.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Duża szybkość;
- ostry jak brzytwa dziób;
- plucie jadem na bliskie odległości.
WYSTĘPOWANIE: Limbo oraz wyżej położone tereny Edenu i Desperacji.
NASTAWIENIE: bardzo agresywny.
INNE: wbrew czerwonej barwie, symbolizującej niebezpieczeństwo, ma bardzo smaczne mięso.
UDOMOWIONE: nieoswajalny.

KOBRA DESPERACKA

:3








RYJOWIEC
Są to robaki, które ryją w ziemi. Nie posiadają oczu – kierują się węchem. Ich ryjki przystosowane są głównie do plucia oraz pożerania surowego mięsa. Łapy, zastąpione są pojedynczymi ostrzami, przez co są niebezpiecznymi przeciwnikami także w zwarciu.

ROZMIARY: metr wysokości/długości.
MOCE:
- pluje substancją unieruchamiającą mniejsze istoty lub poważnie ograniczającą ruchy istot większych. Efekt trwa do 3 postów.
WYSTĘPOWANIE  tereny podmokłe Edenu oraz okolice plaży w Desperacji.
NASTAWIENIE: agresywne.
INNE: szczególnie cenna jest jego śledziona oraz soki trawienne.
UDOMOWIONE: nieoswajalne.

GRYF KRÓLEWSKI
Wspaniałe, majestatyczne, inteligentne. Można by było się nimi zachwycać godzinami. Te piękne stworzenia z wyglądu przypominają mieszankę orła oraz lwa. Bardzo mocno związane w powietrzem; kochają czuć wiatr w swych piórach. Gryf, który nie może wzlecieć, jest gryfem straconym. Są wszystkożerne, nie tkną jednak padliny. Potrafią posługiwać się żywiołem wiatru oraz mają swój – charakterystyczny tylko dla osobników tego gatunku – Krzyk Gryfa. Nigdy nie atakują pierwsze – robią to tylko, jeśli zostaną sprowokowane. Oczywiście nie działa to na ich ofiary. Wychowują młode w parach, a spotkanie się dwóch osobników tego gatunku często kończy się wspólnym polowaniem na zwierzynę. Gryfy będą próbowały zabić każdego, kto zbliży się do ich terytorium. Oswojenie gryfa jest więc nie lada wyzwaniem – prawdopodobnie te dumne stworzenia potrzebują równie dumnego właściciela, z którym nawiążą szczególną więź. Więź ta pozwala gryfom na telepatyczne komunikowanie się ze swoim towarzyszem. Tak, prawdopodobnie żadna z tych istot nie uzna zwierzchnictwa człowieka. Jedno jest jednak pewne – każdy gryf pozostanie przyjacielem lojalnym do końca swojego życia.

ROZMIARY: 150-180 centymetrów (w kłębie); rozpiętość skrzydeł: 3 metry.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Szybki lot; udźwig do 1 osoby;
- krzyk gryfa – moc, która sprawia że stworzenia w pobliżu są sparaliżowane (czas trwania: 3 posty), a słabsze psychicznie pozostają wystraszone na dłużej;
- panowanie nad żywiołem wiatru;
- telepatia (tylko z posiadaczem bestii).
WYSTĘPOWANIE: Desperacja oraz Eden. Gniazda znajdują się wysoko w górach.
NASTAWIENIE: neutralne.
INNE: spotkanie gryfa to dopiero wyzwanie. A jeszcze większe to oswojenie go.
UDOMOWIONE: brak (0/3)

PAŹ ZŁOTY
Złote pazie są niezwykle rzadkie. Nawet mieszańcy Edenu nie spotykają ich zbyt często. Mieszkają w koronach rozłożystych drzew, w spokoju, z dala od zła i wojen. Czasami, kiedy wyczują krew, potrafią migrować wiele kilometrów w poszukiwania spokojnego gniazda. Można je oswoić, choć mogą tego dokonać jedynie osoby o czystym i dobrym sercu.

ROZMIARY: 180 centymetrów.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Hipnoza za pomocą pyłu (4 posty);
– udźwig: 2 osoby;
– łzy potrafią uleczyć powierzchowne rany;
– potrafią się kamuflować (głównie podczas jesieni).
WYSTĘPOWANIE: Eden.
NASTAWIENIE: pokojowe, ale bojaźliwe.
INNE: oswoić go mogą osoby tylko o dobrym i czystym sercu.
UDOMOWIONE: brak (0/2)

BESTIE Z POZIOMU PIEKIELNEGO
Bestie można uzyskać na misji o bardzo trudnym poziomie. Uwaga! Na tej misji użytkownik może doznać stałego uszkodzenia ciała, a przygoda jego postaci może zakończyć się śmiercią!

MANTYKORA
Mantykora to stworzenie, którym straszą rodzice i babcie. Nie chciałbyś jej spotkać na otwartym terenie. Ba. Nie chciałbyś w ogóle jej spotkać. Jest to jedne z najbardziej niebezpiecznych stworzeń, jakie aktualnie stąpa po zakażonej ziemi. Żywi się mięsem, zwłaszcza takim, które jest nadal ciepłe. Uwielbia pożerać swoje zdobycze, kiedy te są jeszcze żywe. Mantykory są niesamowicie agresywne. Wystarczy, że ujrzą coś na ich terenie, a od razu przystępują do zaatakowania. Nikomu nie udało ich się oswoić, nigdy. Tuż po urodzeniu matka z młodym opuszcza terytorium ojca, gdyż istnieje możliwość zabicia ich przez niego. Młode trzymają się rodzicielki do ukończenia szóstego miesiąca, po czym matka opuszcza żerowisko i odchodzi, zostawiając młode samo sobie. Które notabene jest już bardzo zaradne.

ROZMIARY: 2 metry wysokości w kłębie, 3 metry długości bez ogonów, ogony - 1,5 metra długości każdy.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Śmiertelna trucizna w każdym z trzech ogonów. Ofiara po jej użądleniu umiera zazwyczaj w przeciągu dwunastu godzin w niesamowitych męczarniach, gdyż narządy wewnętrzne nieszczęśnika są powoli rozrywane od środka;
– idealny wzrok w ciemnościach;
– odporna na ogień;
– bardzo twarda skóra.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, głównie Czerwona Pustynia.
NASTAWIENIE: bardzo agresywne.
INNE: rzadko opuszczają swoje terytorium. I w sumie całe szczęście.
UDOMOWIONE: nieoswajalne.

PUMA KRÓLEWSKA
Jest niezwykle agresywna i praktycznie nikt w bliskim spotkaniu z nią nie przeżył, chociaż mawia się, że jedynie osoby o silnym charakterze są w stanie nad nimi zapanować. Pumy królewskie uznają wyższość tylko i wyłącznie osób silnych i pewnych siebie. Kiedy wyczują słabość jednostki, od razu atakują. Nawet po latach służenia: tak więc w ich przypadku trzeba być cały czas uważnym, by nie okazać przed nimi jakiejkolwiek słabości bo rozszarpią gardło.  

ROZMIARY: 1,5 metra wysokości w kłębie, 2,5 metra długości.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Nie widzi, ale ma za to wyostrzony słuch i węch;
– dwie macki wyrastające z jej grzbietu wyposażone w bardzo twarde i ostre zęby;
– odporna na trucizny.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja.
NASTAWIENIE: bardzo agresywne.
INNE: ciężko je dostrzec w cieniu i w nocy.
UDOMOWIONE: nieoswajalne.

KOŃ APOKALIPSY

Słyszałeś kiedyś o legendarnych koniach, zwiastujących nadejście apokalipsy? Wiernych towarzyszach Boskiej Czwórki? Oto oni w całej swej krasie. Konie Apokalipsy są niesłychanie trudne do powalenia. Bez zważania na otrzymane obrażenia, powstaną i walczyć będą dalej, dopóki tlić się w nich będzie wola ich pana. Jedynym znanym sposobem powstrzymania tych bestii jest odseparowanie głowy od ciała, przez co siły życiowe ulatują przez ziejącą z szyi ranę. Niezwykle trudno zaskarbić sobie ich zaufanie i oddanie, ale kiedy się to uda – podążą za jeźdźcem w same odmęty piekła po to tylko, by wraz z nim powrócić i cieszyć się smakiem zwycięstwa.

ROZMIARY:
– Koń biały: 190 centymetrów w kłębie.
– Płonący koń: 2 metry w kłębie.
– Czarny koń: 3 metry w kłębie.
– Trupio-blady: 180 centymetrów w kłębie..
MOCE I ZDOLNOŚCI:
Koń biały:
– najszybszy z koni;
– nie ma skrzydeł, ale potrafi latać;
– śmiertelne ugryzienie (bardzo silna trucizna).
Płonący koń:
– najwytrzymalszy z koni. Jego skóry nie przebije zwykły oręż;
– potrafi latać, chociaż nie ma skrzydeł;
– ognisty podmuch. Potrafi zapłonąć, nie raniąc przy tym jeźdźca.
Czarny koń:
– największy z koni;
– potrafi latać, chociaż nie ma skrzydeł;
– wszystko co pożre przekształca na energię, którą może się podzielić z jeźdźcem.
Trupio-blady:
– najstraszniejszy z koni. Aura strachu (jednostki słabsze psychicznie odczuwają irracjonalny lęk);
– potrafi latać, chociaż nie ma skrzydeł;
– dematerializacja wraz z jeźdźcem (czas trwania: 4 posty).
WYSTĘPOWANIE: nieznane.
NASTAWIENIE: agresywne.
INNE: są rozumne, potrafią komunikować się telepatycznie.
UDOMOWIONE: brak (0/4)

NIEDŹWIEDŹ BABILOŃSKI
Niby niedźwiedź, a jednak sporo się rożni od znanych ci kochanych i potulnych miśków. Jest to wielka kupa mięsa i sierści. Kiedy stanie na tylnych łapach może osiągnąć nawet do 8 metrów wysokości! To teraz sobie wyobraź bliskie spotkanie z tak wielką łapą. Dodatkowo najeżoną kolcami. Więc właśnie. Nie toleruje intruzów na swoim terenie i zazwyczaj wywiązuje się walka, aczkolwiek zdarza się, że niedźwiedź babiloński odpuszcza. Do tego potrzeba jednak naprawę sporego szczęścia.

ROZMIARY: wysokość na wyprostowanych łapach - 8 metrów, wysokość w kłębie - 2 metry.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
- Przeolbrzymia siła;
- wytrzymałość. Nawet sporo ran nie jest w stanie go zatrzymać przed szarżą.
WYSTĘPOWANIE: Eden oraz okolice Desperacji.
NASTAWIENIE: agresywne.
UDOMOWIONE: nieoswajalne.

ROBAK PUSTYNNY
Jest to ponad 15 metrowy robak, który zamieszkuje piaski. Jest ślepy, jednakże ma bardzo czułe receptory dotykowe i wyczuwają kiedy ofiara porusza się po piasku nawet na odległość 1 km! Ponadto żyją w stadach, które zazwyczaj liczą po 5-7 sztuk. Żerują głównie nocami, aczkolwiek i w dzień zdarzają się ataki.

ROZMIARY: 15 metrów długości, metr średnicy.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Doskonały słuch i wyczuwanie drgań ziemi przez skórę.
WYSTĘPOWANIE: Czerwona Pustynia.
NASTAWIENIE: agresywne.
UDOMOWIONE: nieoswajalne.

PIEKIELNY KUNDEL
Epidemia wirusa X odbiła swoje piętno także na ulubieńcach niemalże każdego człowieka, jakimi są psy. Niegdyś najlepsi przyjaciele – dziś szczekacze z piekła rodem, na których widok ma się ochotę brać nogi za pas. Piekielne kundle to jedne z najniebezpieczniejszych istot, które grasują po Desperacji. Niejeden jej Desperat chciałby mieć całe ich stado przy swoim boku, ale niestety – najczęściej stają po przeciwnej stronie frontu. Dorosły samiec osiąga do stu osiemdziesięciu centymetrów w kłębie, samice są nieco mniejsze, co nie zmienia faktu, że posturą znacznie górują nad przeciętnym Burkiem z podwórka. Ich ciała przechodzą już proces zgnilizny, przez co większość kundli przypomina kompletnie nieudany eksperyment lub stworzenie, którego nawet sam Hades nie chciał na swoich włościach. Co dziwne, mimo że tym psom często zdarza się gubić po drodze spore płaty ciała, przechodzą one nieustanny proces regeneracji (nigdy całkowitej, biorąc pod uwagę fakt, że jednocześnie gniją), który utrzymuje je przy życiu, jednocześnie czyniąc je trudnymi do pokonania przeciwnikami. Każdemu kundlowi towarzyszy charakterystyczny, ostry zapach krwi, która zawsze sączy się z ich otwartych ran, a za kolejny ze znaków szczególnych można uznać miejscami wystające kości oraz wydłużone, przebijające skórę grzbietu kręgi. Oczy kundli zawsze są białe, przez co można odnieść mylne wrażenie, że są kompletnie ślepe. Wręcz przeciwnie – widzą dobrze zarówno w dzień, jak i w nocy, ale dzięki temu łatwo je oślepić. Bestie te charakteryzują się wzmożoną agresją, a bodźcem, który najbardziej prowokuje je do ataku, jest cudzy strach. Wyczuwszy czyjś lęk, stają się pewniejsze siebie i nie widzą przeszkód, by uświadomić delikwentowi, że – owszem – miał pełne prawo, by obawiać się silnych szczęk, uzbrojonych w ostre zęby i grubych pazurów, tnących ciało.

ROZMIARY: 165-180 centymetrów w kłębie.
MOCE I ZDOLNOŚCI:
– Regeneracja;
– wyostrzone zmysły (wzrok, słuch, węch);
– odporność na ból;
– zwiększona siła;
– ich ugryzienie może spowodować zarażenie się wirusem X lub pogłębienie jego działania (w przypadku wymordowanych), ale przede wszystkim rany po ugryzieniu kundla wolniej się goją i często ropieją.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja; najczęściej spotkać je można na terenach koszar.
NASTAWIENIE: agresywne.
INNE: oswojenie ich nie jest takie proste. Zazwyczaj za swojego właściciela mogą uznać wyłącznie kogoś, kto okaże się silniejszy od nich. O wiele łatwiej jest zająć się kundlem od szczeniaka, choć jego naturalne instynkty wciąż będą wymagały zduszenia ich w zalążku przez twardą rękę właściciela. Niepewne, bojaźliwe i mało stanowcze osoby nie będą w stanie zapanować nad tymi czworonogami.
UDOMOWIONE: Arcanine, Jinx, Fucker (3/3) !
Shin