Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down



Bestiariusz    Pisanie by Shiroukane on Sro Wrz 14, 2016 2:47 am
Bestia, w porównaniu do zwierzęcia, może posiadać nadnaturalne zdolności oraz niecodzienny wygląd. Często są to stworzenia żywcem wyciągnięte z baśni: skrzydlaty koń, trójgłowy pies, olbrzymi gad nasuwający na myśl smoka. Brzmi znajomo? Więc właśnie. Zauważ, że świat, do którego wpuszczono magię, na który spadły plagi i choroby i który rekonstruowany jest przez żelazo i tytan, zaczyna robić się przerażający.

Uwaga!
Pamiętaj o zajmowaniu się bestią! W przypadku nieprowadzenia z nią wątków administracja ma możliwość uśmiercenia jej w celach konfiskacji.

POZIOM ŁATWY

Bestie można uzyskać na misji o łatwym poziomie trudności, w niewielkich wydarzeniach fabularnych (tzw. "losowych" prowadzonych przez MG-Los), w konkursach oraz za zasługi na forum.


TATRIA MAŁA. Tatria mała jest... mała. Wygląda jak jasnobrązowa kulka o ślicznych, dużych oczkach. Jest roślinożerna, bardzo płochliwa oraz aktywna zarówno w dzień, jak i w nocy. Mieszka w koronach drzewach i to właśnie tam można ją spotkać, ponieważ nieoswojona tatria rzadko kiedy opuszcza swoje bezpieczne gniazdo. Gdy się wystraszy ucieka do dziupli lub chowa się wśród liści, a potem znika. Mimo że jest płochliwa, to przyjacielskie i ciekawskie stworzenie.

ROZMIARY
Maksymalnie 10 centymetrów.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Widzi dobrze zarówno w dzień, jak i w nocy;
- szybko się porusza zarówno na ziemi, jak i w powietrzu;
- potrafi być niewidzialna (czas trwania: 5 postów).

WYSTĘPOWANIE
Eden – jedynie w lasach z bujnymi koronami.

NASTAWIENIE
Pokojowe. Są bardzo bojaźliwe.

INNE
Oswojenie jej jest bardzo proste, jednak trzeba zachować szczególną ostrożność – gwałtowne ruchy czy głośniejszy szelest gałęzi, mogą doprowadzić do tego, że upierzona bestia szybko zniknie nam z oczu. Jeżeli już uda ci się do niej zbliżyć, wystarczy, że masz przy sobie ziarna owoców lub zbóż, a to urocze stworzenie szybko się do ciebie przekona.

UDOMOWIONE (2/15)
Senpai's Stalker, Lilo.



IKURUA MAŁY. Działanie wirusa X doprowadziło do powstania krzyżówki królika z ptakiem. Trzeba przyznać, że to nietypowe połączenie sprawiło, że bestii nie można odmówić uroku. Barwa stworzenia jest dość specyficzna i rzucająca się w oczy, a mianowicie fioletowo-żółta. Ich umaszczenie jest głównym powodem, dla którego często chowają się wśród krzaków, w których czują się mniej zagrożone. Ikurua jest wszystkożerny, gdyż jego ostro zakończony dziób pozwala mu nie tylko na żywienie się ziarnami, ale także mięsem. Zamieszkuje nory, które sam sobie wykopie, a dodatkowo wydaje z siebie charakterystyczny piskliwy odgłos, którym ostrzega innych przed niebezpieczeństwem. Przedstawiciele tego gatunku na ogół są samotnikami, jednak – a to niespodzianka! – mnożą się jak króliki, aczkolwiek większość młodych umiera bardzo wcześnie z powodu braku umiejętności latania i nierozwiniętego instynktu samozachowawczego, nad którym dominuje ciekawość.

ROZMIARY
Do 40 centymetrów.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Zwiększona szybkość;
- umiejętność latania;
- w przypadku niebezpieczeństwa płomień z jego końcówki ogona rozprzestrzenia się wzdłuż linii jego kręgosłupa, a także po jego skrzydłach, głowie i uszach – rzecz jasna, nie wyrządza mu to większych szkód, jednak jego przeciwnik może dorobić się dotkliwych poparzeń.

WYSTĘPOWANIE
Gęste lasy Edenu.

NASTAWIENIE
Pokojowe.

INNE
Oswojenie ich nie jest wielkim wyzwaniem – wystarczy zaopiekować się nimi od małego. Znacznie trudniejsze jest odnalezienie ich nor.

UDOMOWIONE (3/10)
Nathair, Al, Moreta.



FENRIR. Generalnie bardzo spokojne stworzenia, podchodzące raczej neutralnie do innych gatunków. Jednakże kiedy czują się zagrożone zazwyczaj uciekają. Chyba, że są sprowokowane, są podczas godów albo ktoś wkroczył na teren, gdzie matka aktualnie wychowuje młode. Wtedy stają się bardzo agresywne. Ostre kły i pazury bez problemu rozszarpują ciało przeciwnika. Są dużymi stworzeniami, gdyż mierzą ponad 2 metry w kłębie. Sierść mają śnieżnobiałą, a ślepia czerwone bądź złote. Nie wiadomo skąd to wynika, najprawdopodobniej z różnic w genetyce.  

ROZMIARY
3 metry długości, ok. 2 metry w kłębie.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Z racji jego gabarytów siła i szybkość, która przerasta przeciętne stworzenie;
- ogłuszające wycie. Fenriry potrafią wyciągnąć tonacje swoich wyć bardzo wysokie. W ten sposób ostrzegają inne osobniki swojego gatunku o zagrożeniu. Wycie ogłusza przeciwnika na krótką chwilę, co daje im czas na ucieczkę (2 posty).

WYSTĘPOWANIE
Eden.

NASTAWIENIE
Neutralne.

INNE
Ponoć ujrzenie fenrira przynosi szczęście. Niegdyś były nieodłącznymi towarzyszami aniołów.

UDOMOWIONE
Nieoswajalne.



KRÓL LASU. Nazywany również entem bądź drzewcem. Wysoki, bo mierzący prawie dwa metry, jest bardzo łagodny z usposobienia. Przyjaciel zwierząt, które zdają się odwzajemniać jego nastawienie. Widok potulniejących bestii, które przy każdym innym stworzeniu odznaczałyby się agresją i reagowały atakiem, jest tutaj bardzo częsty. Ent jest niezwykle ciężki do oswojenia z racji jego inteligencji, dotychczas nie odnotowano żadnego przypadku, w którym poddałby się człowiekowi. Jednakże może zostać partnerem jakiegoś osobnika, który go przekona do siebie mądrością oraz miłością do przyrody. Bywa niebezpieczny dla tych, którzy dewastują ziemię. Jest długowieczny. Nie żywi się, żyje dzięki fotosyntezie.

ROZMIARY
Wysokość 2 metry, szerokość ok. 1,75 metra.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Niezwykle inteligentny;
- kontrola ziemi;
- rozumie mowę zwierząt.

WYSTĘPOWANIE
Eden.

NASTAWIENIE
Pokojowy.

UDOMOWIONE
Nieoswajalne.



MITTEN. Te jakże urocze istotki są bardzo małe. Zazwyczaj cechuje je jasnoszare umaszczenie z ciemniejszymi cętkami i czarnymi uszami. Na dobrą sprawę, niewiele różnią się od zwyczajnego kota, jednak ich ślepia wyróżniają się nienaturalną dla kotowatych, czarną barwą – nie da się wyodrębnić tu źrenicy. Nie są agresywne i łatwo się z nimi zaprzyjaźnić, jednak trzeba uważać, bo są dość drażliwe. W obliczu zagrożenia paraliżują wroga jadem, który uwalniają z kolców, znajdujących się na zakończeniu ich łap. Paraliż trwa około dziesięciu minut i nie ma żadnych skutków ubocznych, ale daje zwierzęciu czas na ucieczkę. Ogółem są niegroźne. Żywią się krwią mniejszych zwierząt, którą pobierają za pomocą ssawek ukrytych w przednich kolcach. Średnia długość ich życia to mniej więcej trzydzieści lat. Wbrew pozorom są bardzo sympatyczne, a ich mruczenie jest kojące. Trudno je spotkać, bo zazwyczaj trzymają się cienia.

ROZMIARY
Do 30 centymetrów wysokości (w kłębie); długość do 50 centymetrów (bez ogona).

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Paraliżowanie (czas trwania: 2 posty).

WYSTĘPOWANIE
Desperacja.

NASTAWIENIE
Pokojowe.

INNE
Dość łatwo je oswoić. Jeżeli kogoś polubią, w obliczu zagrożenia staną w jego obronie.

UDOMOWIONE (2/15)
Berenika, Bell.



RAVIER. Któż by pomyślał, że za sprawą wirusa powstanie coś tak bardzo niebezpiecznego, a zarazem małego? Raviery to istne drapieżniki. Wyglądem przypominają dinozaury, ale są znacznie mniejsze. Mierzą tylko 50 centymetrów, jednak zawsze trzymają się w grupach liczących 15-20 osobników. Potrafią pluć paraliżującym jadem i używają go zarówno do ataku, jak i obrony. Lepiej ich nie lekceważyć, bo gdy już sparaliżują ofiarę/napastnika, podbiegają do niego i gryzą ile się da! Ewentualnie wyrywają kawałki skóry – do wyboru, do koloru. Z wyprawy do ich legowiska można mieć więc miłą pamiątkę w postaci dziury w nodze. Ich gniazda znajdują się niedaleko skał lub w norach, opuszczonych lub brutalnie zabranych. Nie trzeba chyba mówić, co spotkało prawowitych właścicieli tych kryjówek? Wydają charakterystyczny odgłos, przypominający krakanie kruka zmieszanego z lisem. Głodny ravier zje, co mu się nawinie, niezależnie od tego czy to padlina czy żywe zwierzę. Głód potrafi zmusić je nawet do zjadania siebie nawzajem.

ROZMIARY
50 centymetrów.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Plucie paraliżującym jadem (czas działania: 3 posty);
- widzi w ciemnościach; jest bardzo szybki;
- ma bardzo silne szczęki.

WYSTĘPOWANIE
Desperacja – najczęściej w górzystych rejonach.

NASTAWIENIE
Neutralne.

INNE
Ciężko oswoić dorosłego osobnika. Najłatwiej wykraść ich jajo i przyzwyczajać do siebie młodego raviera. Młode osobniki wciąż mają naturalne odruchy, dlatego należy zachować ostrożność. Chyba nikt nie chce skończyć z pourywanymi palcami, prawda?

UDOMOWIONE (1/10)
Isao.



WILK WSCHODNI. Z pozoru normalne wilki – wyją do księżyca, polują na jelenie czy zające, zbierają się w watahy. Są jednak dużo bardziej wyczulone na niebezpieczeństwo, dzięki mocom, które w sobie kryją. Oprócz nadzwyczajnego przyspieszenia reakcji, łatwo wpadają w furię, stając się wtedy dużo bardziej groźnymi – szczerzą kły i wysuwają pazury, zmienia się też ich kolor oczu: tęczówki ze swojego naturalnego koloru przechodzą w barwę wściekłej czerwieni. Ślepia tych zwierząt są ważnym znakiem dla poszukiwaczy przygód: błyszczące oznaczają nadchodzący atak, zaś drgające – strach. Nie ma konkretnego umaszczenia dla osobników tego gatunku – spotyka się je w różnych, czasem i nietypowych wersjach kolorystycznych. Więcej o nich nie wiadomo.

ROZMIARY
Do 90 centymetrów wysokości.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Cechuje je doskonały węch i wzrok – są w stanie wyczuć zagrożenie z bardzo dużej odległości;
- ranne lub zagrożone mogą aktywować tzw. "super szybkość", która pozwala im na ucieczkę lub przyspieszony atak (czas trwania: 2 posty);
- w przypływie wściekłości stają się silniejsze.

WYSTĘPOWANIE
Las Życzeń.

NASTAWIENIE
Neutralne.

INNE
Każdego wilka wschodniego oswaja się dokładnie tak, jak oswaja się psa. Znacznie łatwiej jest zajmować się nimi od szczeniaka.

UDOMOWIONE (4/10)
Fucker, Yuu (2 wilki), Furiosa.



GARRA DRAPIEŻNY. Jeszcze jedno stworzenie, które doprowadziłoby Darwina do obłędu, kpiąc sobie z praw ewolucji. Dwa lata wstecz nikt nie słyszał o gatunku garr drapieżnych, choć wszystko wskazuje na to, że albo zaczęły rozwijać się zaskakująco szybko, albo ktoś nie zauważył grup skocznych, hałaśliwych zwierząt, składających się ze stad liczących nawet dwie setki przedstawicieli obu płci. Jeżeli wierzyć zapiskom z pożółkłych już słowników słowo "garra" z hiszpańskiego oznacza "pazur" – wszystko za sprawą łap, tak przednich, jak i tylnych, uzbrojonych w charakterystyczny, zakrzywiony szpon – po jednym na każdą kończynę. Nie stanowi on zagrożenia samego w sobie – garra drapieżny nie jest agresywny, ale bardzo żarłoczny, a dzięki ostrym "hakom" są jednocześnie świetnymi wspinaczami. Ich szczupłe, prężne sylwetki często widoczne są w koronach drzew, gdzie garry poszukują owoców. Przemykają wzdłuż brzegów Edenu i wyżerają plony, pustoszeją lasy. Ich gatunek okrzyknięty został nową szarańczą, co patrząc na coraz liczniejsze składy, być może nie jest tak dalekie od prawdy. Bestie te są przede wszystkim roślinożerne, ale długie, hakowate dzioby przywodzą na myśl powiązania z orłami – ptactwem mięsożernym. Kilkakrotnie widziano również, jak garry przebywające na terenach Desperacji odżywiają się pozostawioną przez inną bestię padliną. Stworzenie jest zaskakująco dobrze przystosowane do warunków, w jakich przebywa. Są małe i zręczne, łatwo im uciec przed większymi drapieżnikami, ale z równymi lub mniejszymi przedstawicielami radzą sobie za pomocą szponów i wyrastających z boku łba rogów. Bez wątpienia wiele gatunków bestii może pochwalić się iście magicznymi zdolnościami, ale zdaje się, że garry drapieżne radzą sobie doskonale bez tego. Są opierzone i poruszają się zwykle na dwóch łapach, podkulając przednie do siebie. Mają jednak możliwość poruszania się na czterech – zwiększa się wtedy ich prędkość. Dość płochliwe, ale uznanie ich za plagę to nie przesada – zawsze wrócą.

ROZMIARY
Nawet do 50 centymetrów wysokości.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- przerażająco szybkie i zwinne;
- wyczulone zmysły (szczególnie słuchu i powonienia);
- uzbrojone w pazury o wyjątkowo twardej strukturze – niektórzy przedstawiciele są w stanie głęboko zadrapać stal.

WYSTĘPOWANIE
Brzeg Edenu. Mniejsze grupy na terenach Desperacji.

NASTAWIENIE
Neutralne, ale bywają bardzo złośliwe.

INNE
Garry drapieżne należą do grupy stekowców – oznacza to, że pomimo bycia ssakiem są jajorodne. Samice są o wiele mniejsze, drobniejsze i ruchliwsze niż samce. Garry co prawda nie atakują ludzi, ale oswojenie ich nie przychodzi łatwo. Nieufność popycha je do ucieczki, a mocne, tylne kończyny zapewniają im długi bieg po mało prostych płaszczyznach. Najlepiej wychować od młodego, kradnąc jaja złożone w ciemnych, suchych norach.

UDOMOWIONE (0/15)
Brak.



ATRO WIELKI. Pamiętasz jeszcze warany? Wirus X podziałał również na nie. Teraz to mierzące 120 centymetrów, masywne stwory. Ich głównym pożywieniem jest mięso różnych zwierząt. Warto zauważyć, że ciało tych przerośniętych jaszczurów jest pokryte grubymi łuskami, które zachodzą na siebie na tyle szczelnie, że niemożliwe jest przebicie się przez ten skostniały pancerz. Pomyślicie sobie – więc jak można je zranić? Otóż słabym punktem Atro jest szyja, gdzie skóra pokryta jest miękkimi łuseczkami, które nie stanowią żadnego problemu dla jakiejkolwiek broni. Bestie te podróżują zazwyczaj w stadach liczących dwie rodziny, gdzie jedna składa się z dwóch dorosłych osobników oraz młodego. Zwykle osiedlają się w wykopanych przez siebie gniazdach. Ponieważ osobniki tego gatunku są dosyć pokaźnych rozmiarów, ich schronienia są spore. W "miejscu zamieszkania" zostają, dopóki nie skończą się zapasy jedzenia.

ROZMIARY
120 centymetrów.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Bardzo szybko biega;
- udźwig maksymalnie jednej osoby;
- wysoko skacze;
- widzi w ciemnościach.

WYSTĘPOWANIE
Desperacja; czasami można je spotkać w Edenie.

NASTAWIENIE
Neutralne.

INNE
Bardzo łatwo je oswoić. Samotne dorosłe osobniki łatwo do siebie przekonać, jednakże stają się agresywne i płochliwe w momencie, kiedy mają młode. Aby na nich jeździć potrzebna jest umiejętność jazdy konnej na minimalnie średnim poziomie.

UDOMOWIONE (0/10)
Brak.



PSISKO-OGNISKO. Pies wielkości sporego wilka, ciało jest zwykle długie i szczupłe, sierść czarna, ciemnoszara, w odcieniach spalenizny i popiołu. Psiska-ogniska nie jedzą ludzi ani nie padają zazwyczaj ofiarami polowań, więc człowieka traktują ani jak ofiarę, ani jak konkurencję, ani jak zagrożenie, raczej jak ciekawostkę. Zwierzęta wędrowne, nieprzywiązujące wagi do swojego terytorium, znane z ciągłego zmieniania miejsca pobytu. Rozmnażają się powoli i nieczęsto, dlatego jest ich niewiele. Żyją do dwudziestu lat.

ROZMIARY
80-100 centymetrów.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- W chwilach stresu lub zagrożenia futro tych bestii staje w ogniu, który im samym nie robi krzywdy, ale wszystko inne może przypiec albo wręcz spalić.
- Są ślepe, ale nadrabiają nieprzyzwoicie wyczulonym węchem i słuchem.

WYSTĘPOWANIE
Desperacja. Trzymają się z daleka od ludzkich siedlisk.

NASTAWIENIE
Neutralne, ale wredne i złośliwe.

INNE
Można je wytresować tak, żeby paliły się na zawołanie. Są bardzo inteligentne, ale cholernie wredne. Komunikują się ze sobą wyciem podobnym do wilczego. Ich pyski zawsze tlą się od środka, więc ugryzienia powodują jednocześnie oparzenia.

UDOMOWIONE (1/15)
Ciro.



HALLA SREBRZYSTA. To niezwykle piękne, majestatyczne stworzenia o śnieżnobiałym umaszczeniu (czasem ich sierść połyskuje w słonecznym świetle – stąd ich nazwa), budową przypominające nieco najzwyklejsze ludzkie daniele. Mawiają, iż powstały w wyniku skażenia owych zwierząt wirusem X, jednakże każdy starszy anioł potwierdzi, że zamieszkiwały Eden od zarania dziejów. Legendy głoszą, iż obecność tego stworzenia o fantazyjnie powykręcanym, długim porożu, przynosi niesamowite szczęście, ale to także tylko pomówienia.

ROZMIARY
140-160 centymetrów (w kłębie).

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Wysoka prędkość galopu (udźwig do jednej osoby);
- możliwość przybierania niewidzialnej postaci wraz z jeźdźcem (czas trwania: 2 posty).

WYSTĘPOWANIE
Obrzeża Edenu.

NASTAWIENIE
Pokojowe, ale bojaźliwe.

INNE
Zwykle nie przejawiają jako takiej agresji, jednakże spłoszone stado może narobić sporo szkód.

UDOMOWIONE (0/4)
Brak.


POZIOM ŚREDNI

Bestie można uzyskać na misji o średnim poziomie, w większych wydarzeniach fabularnych (tzw. "losowych" prowadzonych przez MG-Los) oraz za zasługi na forum.


FAROS PÓŁNOCNY jest ogromnym stworzeniem mierzącym 4 metry. Wszystkożerny gad, w dodatku wiele zwierząt nie jest w stanie przed nim uciec, bo ich życie kończy się w momencie zaciśnięcia na ich ciele szczęk agresora. Jest samotnikiem, choć gdy czasami dochodzi do spotkania dwóch osobników, nie walczą ze sobą. Głównie z tego powodu, że są wędrownymi stworzeniami. Wyjątki stanowią matki z dziećmi – są bardzo ostrożne w stosunku do innych Farosów, wliczając ojca dzieci. Jednakże rzadko jakikolwiek inny Faros zaatakuje młode swojego gatunku. Desperacja robi jednak wyjątki na każdej płaszczyźnie i bywało, że samiec pożerał potomstwo. Ten kolos potrzebuje sporo jedzenia,  a jego siła sprawia, że może naprzeć na pojedyncze jednostki, jak i całe grupy. Przez wzgląd na "konfliktowe" zachowanie, jest ich aż tak mało. Jego ogon jest pełen kolców, jak również jest bardzo umięśniony. Trzeba więc uważać na ową część jego ciała. Nie jest agresywny w stosunku do innych istot, dopóki nie zostanie zaatakowany lub nie będzie głodny.

ROZMIARY
Do 4 metrów.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Udźwig: do czterech osób;
- szybko lata;
- bardzo silne szczęki i ogon.

WYSTĘPOWANIE
Wędrują, więc można je spotkać w różnych miejscach. Matki z młodymi przeważnie ukrywają się wśród skał.

NASTAWIENIE
Neutralne. Agresywne dla intruzów.

INNE
Da się oswoić dorosłego osobnika, aczkolwiek wymaga to trochę czasu. A szansa spotkania drugi raz tej samej jednostki jest dość mała. Najlepiej więc wykraść młode z gniazda, choć może się to skończyć bardzo źle, jeśli matka młodego to zauważy.

UDOMOWIONE (0/5)
Brak.




PAJĄK WIELKI. Co to jest: ma dużo odnóży, kilka par oczu i chce cię zjeść? Te krwiożercze pająki są cholernie groźne. Już sam ich widok sprawia nieodparte wrażenie, że Matka Natura na etapie kreacji wypiła za dużo czystego etylenu. Jeżeli usłyszysz kiedyś tupot małych stópek, raczej nie spodziewaj się pingwinów. Pająki opadają najczęściej na swoją ofiarę ze sklepienia, dźgają ją wielkimi kolcami jadowymi i oplatają wyjątkowo wytrzymałą pajęczyną, efektywnie utrudniając wyswobodzenie się i w dużej mierze odbierając szansę na obronę. Aż strach pomyśleć, jakie zagrożenie sprawić może więcej niż jeden taki pajączek...

ROZMIARY
Do 2 metrów.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Poruszają się na wszystkich płaszczyznach (nawet po suficie lub pionowych ścianach);
- duże okazy mają możliwość przetransportowania nawet dwóch osób;
- pajęczyna – pojedyncze nici większych okazów dorównują wytrzymałością nawet stali;
- jad paraliżujący (czas trwania: 2 posty).

WYSTĘPOWANIE
Desperacja. Ciemne i zawilgocone groty, jamy, nory. Z dala od bazyliszków.

NASTAWIENIE
Negatywne. Złośliwe.

UDOMOWIONE (1/5)
Lentaros.



BAZYLISZEK. Jest coś bardziej niebezpiecznego od węża? Tak – przerośnięty wąż. Bazyliszki posiadają pewną charakterystyczną umiejętność, wyjątkowo wpływającą na ich taktykę polowania. Jeśli wierzyć opisom, te pełzające szkarady potrafią samym spojrzeniem sparaliżować ofiarę! W tym miejscu należy wspomnieć, jak ten dar wykorzystują. Otóż zastygłszy w miejscu zwierzyna nie jest w stanie ani uciec, ani się bronić. Kończy więc swój żywot w żołądku przerośniętego gada, który od tej chwili będzie ją trawić przez kilka dni. Gdyby jednak okazało się, że sam wzrok nie wystarcza – bazyliszek wyposażony jest jeszcze w groźne, ostre kły i jad paraliżujący. Wystrzegaj się też jego oślizłego ciała, bo jeśli owinie się wokół ciebie, na pewno nie wrócisz do domu cały i zdrowy.

ROZMIARY
Do 5 metrów.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Bezszelestne pełzanie;
- petryfikacja wzrokiem (czas trwania: 2 posty);
- jad paraliżujący (czas trwania: 2 posty).

WYSTĘPOWANIE
Desperacja. Ciemne i zawilgocone groty, jamy, nory.

NASTAWIENIE
Negatywne. Złośliwe.

UDOMOWIONE (2/6)
Gavran, Samael.



FENIKS. Mistyczne ptaki, które wyłoniły się – według legendy – ze złotych promieni gasnącego słońca. Już same w sobie stanowią piękny widok. Znacznie większe od przeciętnego człowieka, unosząc się nad ziemskim padołem, przyprawiają o miękkość kolan każdego obserwatora. Stanowią jeden z najrzadszych i najpiękniejszych okazów z racji ich płonącego upierzenia. Unikają jednak kontaktu z innymi formami życia, dlatego w towarzystwie ognistych ptaków należy zachować szczególną ostrożność, z zapamiętaniem tego, że choć z natury są raczej płochliwe i nieskore do konfliktów, to sprowokowane zdolne są wyprowadzić groźne dla życia ataki.

ROZMIARY
Do 2 metrów wysokości; rozpiętość skrzydeł: 3,5-4 metrów.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Latanie (udźwig do 2 osób);
- leczące/regenerujące łzy;
- feniks potrafi sprawić, że jego pióra zapłoną. Mówi się, że płomienie tych ptaków nie krzywdzą osób, którym dany osobnik zaufa.

WYSTĘPOWANIE
Eden. Najczęściej w nieckach wygasłych wulkanów.

NASTAWIENIE
Neutralne.

INNE
Nie bez powodu feniksy uznawane są za gatunek nieśmiertelny. Co 30 lat każdy osobnik ulega samospaleniu, by po chwili narodzić się na nowo z własnych popiołów.

UDOMOWIONE (4/10)
Akane, Alicja (2 feniksy), Ellie.



TYGRYS OGNISTY. Są to niezwykle inteligentne stworzenia. Zazwyczaj spokojne, atakują jedynie sprowokowane, ewentualnie w chwili zagrożenia lub w obronie swoich towarzyszy. Nie można mieć nad nimi władzy ani oswoić, ale można je przywiązać do siebie w charakterze kompana. Mówi się, że jak zgaśnie ich końcówka na ogonie, która non stop płonie, to tygrysy tracą swoje moce.

ROZMIARY
Do 100 centymetrów w kłębie.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Telepatia do kontaktu z tylko swoim towarzyszem;
- umiejętność kontroli ognia (2 posty użycia; 3 posty przerwy).

WYSTĘPOWANIE
Lasy Edenu.

NASTAWIENIE
Neutralne.

INNE
Mogą mieć tylko jednego towarzysza, do którego są przywiązane.

UDOMOWIONE (0/4)
Brak.



PEGAZ. Pegazy uznawane są za niezwykle rzadki, chociaż wybitnie piękny gatunek. Biorąc pod uwagę ich anatomię, wyraźne dostrzegalne jest spowinowacenie z koniem. W opowieściach mowa jest jeszcze o parze dorodnych, śnieżnobiałych skrzydeł, dzięki którym te niesamowite zwierzęta przecinają przestworza z gracją, szybkością i łatwością. Prawdopodobnie żadna inna istota nie dorównuje im pod tym względem. Może nie należą do najagresywniejszych stworzeń, jednak można je łatwo spłoszyć, jeżeli tylko wyczują, że dana osoba im zagraża. Dzięki możliwości latania oraz dużej szybkości, którą posiadają, stają się o wiele trudniejsze do schwytania. Aby przekonać do siebie pegaza, potrzeba dużo ostrożności. O wiele lepiej czują się w towarzystwie osób, od których wyczuwają naturalne dobro lub spokój. Jeżeli już się przywiążą, potrafią stanąć w obronie swojego właściciela, choć to zjawisko nie jest częste u koniowatych.

ROZMIARY
Do 155 centymetrów (w kłębie); rozpiętość skrzydeł: 3 metry.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Latanie (udźwig do 1 osoby);
- bardzo dobre manewrowanie w powietrzu;
- dobra kondycja;
- duża szybkość galopu.

WYSTĘPOWANIE
Eden.

NASTAWIENIE
Neutralne.

UDOMOWIONE (0/3)
Brak.



POŻERACZ KOSZMARÓW. Okazało się, że wirus X zarażał nie tylko ludzi. Owocem krwawego żniwa stał się również szlachetny pegaz. To co powstało nie miało już nic wspólnego z dawnym majestatem i osławioną ogładą. Pożeracz koszmarów jest do tego stopnia ogarnięty żądzą krwi i nienawiścią do życia, że potrafi zabić każdego, kogo zobaczy. Ciało wymordowanego konia wypełniają opary, gazy i jadowite ciecze, dlatego dobrze komponuje się z cmentarzami, wzbogacając zatęchłe powietrze o drażniącą woń unoszących się dookoła oparów. Lubuje się w padlinie, ale nie pogardzi również świeżym mięsem zabitej ofiary. Pożeracze najczęściej można spotkać nocami lub podczas mocno pochmurnych dni, ponieważ za dnia kryją się w jakichś zaciemnionych miejscach. Podczas słonecznych dni są mocno osłabione i krążą plotki, że to właśnie wtedy najłatwiej jest je schwytać, jeżeli już odważy się zapuścić w jakieś zrujnowane katakumby. Niemniej jednak całkowite oswojenie tych zwierząt wciąż pozostaje zagadką.

ROZMIARY
Do 175 centymetrów (w kłębie).

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Latanie (udźwig do 1 osoby);
- trujące opary (osłabiają, dekoncentrują, wywołują bóle głowy);
- aura strachu (jednostki słabsze psychicznie odczuwają irracjonalny lęk).

WYSTĘPOWANIE
Desperacja; okolice cmentarzy.

NASTAWIENIE
Negatywne. Jest agresywny.

UDOMOWIONE (1/3)
Ren.


POZIOM TRUDNY

Bestie można uzyskać na misji o trudnym poziomie trudności, dwóch średnich lub trzech łatwych oraz za zasługi na forum.


ROBAK PUSTYNNY. Jest to ponad 15 metrowy robak, który zamieszkuje piaski. Jest ślepy, jednakże ma bardzo czułe receptory dotykowe i wyczuwają kiedy ofiara porusza się po piasku nawet na odległość 1 km! Ponadto żyją w stadach, które zazwyczaj liczą po 5-7 sztuk. Żerują głównie nocami, aczkolwiek i w dzień zdarzają się ataki.

ROZMIARY
15 metrów długości, metr średnicy.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Doskonały słuch i wyczuwanie drgań ziemi przez skórę.

WYSTĘPOWANIE
Czerwona Pustynia.

NASTAWIENIE
Agresywne.

UDOMOWIONE
Nieoswajalne.



SARGHAL. Aparycja podobna do klasycznego psa (nie yorka czy pudla), jedynie ogon dłuższy. Włosie które rośnie od czubka nosa po koniec kręgosłupa jest wiele warte ze względu na swoją wytrzymałość, dlatego handlarze na terenie Desperacji i Edenu chętnie skupują ten towar od łowców (nie mylić z Łowcami). Występują one najczęściej w gromadzie liczącej trzy osobniki, ale zdarza się, że biegają w większej ilości.

ROZMIARY
1,5 metra wysokości w kłębie, 2,5 metra dlugości.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Są ślepe, ale mają wyostrzone pozostałe zmysły;
- koszmar listonoszy – w przeciwieństwie do normalnego psa jak ugryzie w tyłek to tyłka nie ma. Biodra też nie. Szczęka wypełniona ostrymi kłami potrafi w moment przegryźć się przez każdy ubiór i zagościć w naszym ciele po to aby się pożywić;
- stalowe bary – natura tak je uodporniła, że uderzenie sarghala w bark, nic mu nie zrobi, jest on w tym miejscu na tyle twardy, że dopiero cała seria z karabinu mogłaby się przebić przez tę skorupę.

WYSTĘPOWANIE
Desperacja, z wyłączeniem Apogeum

NASTAWIENIE
Agresywne.

INNE
Jeżeli rzuci im się jakieś mięso lub padlinę to mogą odpuścić atak.

UDOMOWIONE
Nieoswajalne.



KELPIE. Mają dwie postaci – tłusty koń, który jest ich postacią pozorną oraz pokryte smołą końskie truchło, które jest ich formą prawdziwą. Potrafią płynnie przechodzić z jednej formy do drugiej. By zdobyć pożywienie, koczują przy bagnach lub terenach o dużej wilgotności pod postacią tłustych (zwykle białych, a tym samym dobrze widocznych) koni. Nie są zbyt szybkie więc ich taktyką jest czekanie aż ofiara zbliży się wystarczająco blisko lub spróbuje na nie zapolować. Dotknięcie kelpie wiąże się z utopieniem lub powolną śmierć poprzez strawienie. Nie są w stanie żyć na suchych terenach. Towarzyszy im charakterystyczny zapach świeżego mięsa, który ma za zadanie zwabiać ofiary. Krzyżówki kelpie z koniem domowym są dobrymi końmi wierzchowymi. Kelpie ostrzegają swoim zawodzeniem i wyciem przed nadchodzącymi burzami.

ROZMIARY
Od 150 do 170 cm w kłębie.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Smoła w ich prawdziwej postaci działa jak lep na muchy – im więcej się ruszasz, tym bardziej się przyklejasz;
- w głębszych partiach organizmu kelpie smoła miesza się z sokami trawiennymi, więc staje się ona żrąca. Proces trawienia przebiega u tych stworzeń bardzo powoli, zatem pochwycony osobnik albo pozbędzie się unieruchomionej kończyny, albo zostanie powoli strawiony w całości.

WYSTĘPOWANIE
Tereny podmokłe Desperacji lub Edenu – głównie bagna. Czasem pojawia się również przy mniejszych zbiornikach wodnych.

NASTAWIENIE
Agresywne.

INNE
Osobnik, który raz spróbował ludzkiego mięsa, uzależnia się od niego i staje się agresywny.

UDOMOWIONE
Nieoswajalne.



LOPTEROS. Dziwaczne stworzenie, będące kolejną krzyżówką kilku gatunków. Najważniejsze cechy przejął jednak od ptaka i to do niego jest najbardziej podobny. Inaczej jednak, niż pierzaści krewniacy, posiada ono cztery łapy i parę skrzydeł. Jest bardzo zwinną istotą tak w powietrzu, jak i na lądzie. Swoim zakrzywionym dziobem z łatwością przebija się przez pośredniej jakości pancerze. Jednak nie tylko on jest groźną bronią – pazury na łapach nie służą mu do ozdoby. Lopteros nie imponuje swoimi rozmiarami, mierzy bowiem ledwie dwa i pół metra długości, oraz metr wysokości w kłębie. Skrzydła mają łączną rozpiętość około trzech metrów. Jego upierzenie jest rdzawe, natomiast reszta ciała pokryta jest ciemnoczerwoną łuską, mającą oznaczać, że stworzenie to jest jadowite i nie należy go spożywać. Na karku i zgięciach stawów posiada jeszcze resztki dawnego upierzenia, z czasów, gdy był ptakiem. Czerwone ślepia stwora mają kąt widzenia bliski 360⁰, więc ciężko drania zaskoczyć.

ROZMIARY
Metr wysokości w kłębie, 2,5 metra długości, rozpiętość skrzydeł to 3 metry.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Duża szybkość;
- ostry jak brzytwa dziób;
- plucie jadem na bliskie odległości.

WYSTĘPOWANIE
Limbo oraz wyżej położone tereny Edenu i Desperacji.

NASTAWIENIE
Bardzo agresywny.

INNE
Wbrew czerwonej barwie, symbolizującej niebezpieczeństwo, ma bardzo smaczne mięso.

UDOMOWIONE
Nieoswajalny.



GRYF KRÓLEWSKI. Wspaniałe, majestatyczne, inteligentne. Można by było się nimi zachwycać godzinami. Te piękne stworzenia z wyglądu przypominają mieszankę orła oraz lwa. Bardzo mocno związane w powietrzem; kochają czuć wiatr w swych piórach. Gryf, który nie może wzlecieć, jest gryfem straconym. Są wszystkożerne, nie tkną jednak padliny. Potrafią posługiwać się żywiołem wiatru oraz mają swój – charakterystyczny tylko dla osobników tego gatunku – Krzyk Gryfa. Nigdy nie atakują pierwsze – robią to tylko, jeśli zostaną sprowokowane. Oczywiście nie działa to na ich ofiary. Wychowują młode w parach, a spotkanie się dwóch osobników tego gatunku często kończy się wspólnym polowaniem na zwierzynę. Gryfy będą próbowały zabić każdego, kto zbliży się do ich terytorium. Oswojenie gryfa jest więc nie lada wyzwaniem – prawdopodobnie te dumne stworzenia potrzebują równie dumnego właściciela, z którym nawiążą szczególną więź. Więź ta pozwala gryfom na telepatyczne komunikowanie się ze swoim towarzyszem. Tak, prawdopodobnie żadna z tych istot nie uzna zwierzchnictwa człowieka. Jedno jest jednak pewne – każdy gryf pozostanie przyjacielem lojalnym do końca swojego życia.

ROZMIARY
150-180 centymetrów (w kłębie); rozpiętość skrzydeł: 3 metry.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Szybki lot; udźwig do 1 osoby;
- krzyk gryfa – moc, która sprawia że stworzenia w pobliżu są sparaliżowane (czas trwania: 3 posty), a słabsze psychicznie pozostają wystraszone na dłużej;
- panowanie nad żywiołem wiatru;
- telepatia (tylko z posiadaczem bestii).

WYSTĘPOWANIE
Desperacja oraz Eden. Gniazda znajdują się wysoko w górach.

NASTAWIENIE
Neutralne.

INNE
Spotkanie gryfa to dopiero wyzwanie. A jeszcze większe to oswojenie go.

UDOMOWIONE (1/3)
Marcelina.



LEW NEMEJSKI. Przeważnie żyją w dobrze zorganizowanych, stałych grupach. Jeśli ktokolwiek marzyłby o złapaniu tego gatunku zwierzęcia, musiałby natrafić na pojedynczego lwa, a takie w przyrodzie występują niezmiernie rzadko. Człowiek nie wchodzi w główny skład ich menu, o ile nie natrafi na osobnika starego bądź chorego, dla którego tacy stanowią najłatwiejsze pożywienie. Nie są agresywne oraz nie mają tendencji do atakowania jako pierwsze, pod warunkiem, że nie poczują się zagrożone na swoim terytorium. Z uwagi na ich wygląd oraz dość masywną posturę, i tak mało kto chce wchodzić im w drogę. Zmuszone do ataku lwy stają się bardzo groźnymi przeciwnikami. Nie dość, że są odporne na większość ataków, ich wielkość – a mierzą do stu osiemdziesięciu centymetrów w kłębie, przy czym ważą do pięciuset kilogramów – sprawia, że samo naparcie ich cielska, potrafi sprowadzić większość ludzi do ziemi, miażdżąc przy tym ich kości.

ROZMIARY
Do 180 centymetrów w kłębie.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Podczerwień w oczach – dzięki tej umiejętności może wychwycić obecność każdej żyjącej istoty;
- potężny ryk, który paraliżuje osobniki słabsze psychicznie (czas trwania: 2 posty);
- posiada skórę odporną na większość ataków broni białej i palnej.

WYSTĘPOWANIE
Desperacja – tereny Czerwonej Pustyni.

NASTAWIENIE
Neutralne. Zagrożone atakują.

INNE
Samice są agresywniejsze, dlatego przeważnie oswaja się samce; jak wszystkie duże koty, posiadają ostre kły i pazury, wysoce niebezpieczne w bezpośrednim starciu; z uwagi na właściwości ich skóry, może ona posłużyć jako pancerz.

UDOMOWIONE (2/2)
Abigail, Taihen Shi.


POZIOM BARDZO TRUDNY

Bestie można uzyskać na misji o bardzo trudnym poziomie. Uwaga! Na tej misji w 98% użytkownik może doznać stałego uszkodzenia ciała, a nawet skończyć się śmiercią!


PIEKIELNY KUNDEL. Epidemia wirusa X odbiła swoje piętno także na ulubieńcach niemalże każdego człowieka, jakimi są psy. Niegdyś najlepsi przyjaciele – dziś szczekacze z piekła rodem, na których widok ma się ochotę brać nogi za pas. Piekielne kundle to jedne z najniebezpieczniejszych istot, które grasują po Desperacji. Niejeden jej Desperat chciałby mieć całe ich stado przy swoim boku, ale niestety – najczęściej stają po przeciwnej stronie frontu. Dorosły samiec osiąga do stu osiemdziesięciu centymetrów w kłębie, samice są nieco mniejsze, co nie zmienia faktu, że posturą znacznie górują nad przeciętnym Burkiem z podwórka. Ich ciała przechodzą już proces zgnilizny, przez co większość kundli przypomina kompletnie nieudany eksperyment lub stworzenie, którego nawet sam Hades nie chciał na swoich włościach. Co dziwne, mimo że tym psom często zdarza się gubić po drodze spore płaty ciała, przechodzą one nieustanny proces regeneracji (nigdy całkowitej, biorąc pod uwagę fakt, że jednocześnie gniją), który utrzymuje je przy życiu, jednocześnie czyniąc je trudnymi do pokonania przeciwnikami. Każdemu kundlowi towarzyszy charakterystyczny, ostry zapach krwi, która zawsze sączy się z ich otwartych ran, a za kolejny ze znaków szczególnych można uznać miejscami wystające kości oraz wydłużone, przebijające skórę grzbietu kręgi. Oczy kundli zawsze są białe, przez co można odnieść mylne wrażenie, że są kompletnie ślepe. Wręcz przeciwnie – widzą dobrze zarówno w dzień, jak i w nocy, ale dzięki temu łatwo je oślepić. Bestie te charakteryzują się wzmożoną agresją, a bodźcem, który najbardziej prowokuje je do ataku, jest cudzy strach. Wyczuwszy czyjś lęk, stają się pewniejsze siebie i nie widzą przeszkód, by uświadomić delikwentowi, że – owszem – miał pełne prawo, by obawiać się silnych szczęk, uzbrojonych w ostre zęby i grubych pazurów, tnących ciało.

ROZMIARY
165-180 centymetrów w kłębie.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Regeneracja;
- wyostrzone zmysły (wzrok, słuch, węch);
- odporność na ból;
- zwiększona siła;
- ich ugryzienie może spowodować zarażenie się wirusem X lub pogłębienie jego działania (w przypadku wymordowanych), ale przede wszystkim rany po ugryzieniu kundla wolniej się goją i często ropieją.

WYSTĘPOWANIE
Desperacja; najczęściej spotkać je można na terenach koszar.

NASTAWIENIE
Agresywne.

INNE
Oswojenie ich nie jest takie proste. Zazwyczaj za swojego właściciela mogą uznać wyłącznie kogoś, kto okaże się silniejszy od nich. O wiele łatwiej jest zająć się kundlem od szczeniaka, choć jego naturalne instynkty wciąż będą wymagały zduszenia ich w zalążku przez twardą rękę właściciela. Niepewne, bojaźliwe i mało stanowcze osoby nie będą w stanie zapanować nad tymi czworonogami.

UDOMOWIONE (0/3)
Brak.



KOŃ APOKALIPSY. Słyszałeś kiedyś o legendarnych koniach, zwiastujących nadejście apokalipsy? Wiernych towarzyszach Boskiej Czwórki? Oto oni w całej swej krasie. Konie Apokalipsy są niesłychanie trudne do powalenia. Bez zważania na otrzymane obrażenia, powstaną i walczyć będą dalej, dopóki tlić się w nich będzie wola ich pana. Jedynym znanym sposobem powstrzymania tych bestii jest odseparowanie głowy od ciała, przez co siły życiowe ulatują przez ziejącą z szyi ranę. Niezwykle trudno zaskarbić sobie ich zaufanie i oddanie, ale kiedy się to uda – podążą za jeźdźcem w same odmęty piekła po to tylko, by wraz z nim powrócić i cieszyć się smakiem zwycięstwa.

ROZMIARY
- Koń biały: 190 centymetrów w kłębie.
- Płonący koń: 2 metry w kłębie.
- Czarny koń: 3 metry w kłębie.
- Trupio-blady: 180 centymetrów w kłębie..

MOCE I ZDOLNOŚCI
Koń biały:
- najszybszy z koni;
- nie ma skrzydeł, ale potrafi latać;
- śmiertelne ugryzienie (bardzo silna trucizna).
Płonący koń:
- najwytrzymalszy z koni. Jego skóry nie przebije zwykły oręż;
- potrafi latać, chociaż nie ma skrzydeł;
- ognisty podmuch. Potrafi zapłonąć, nie raniąc przy tym jeźdźca.
Czarny koń:
- największy z koni;
- potrafi latać, chociaż nie ma skrzydeł;
- wszystko co pożre przekształca na energię, którą może się podzielić z jeźdźcem.
Trupio-blady:
- najstraszniejszy z koni. Aura strachu (jednostki słabsze psychicznie odczuwają irracjonalny lęk);
- potrafi latać, chociaż nie ma skrzydeł;
- dematerializacja wraz z jeźdźcem (czas trwania: 4 posty).

WYSTĘPOWANIE
Nieznane.

NASTAWIENIE
Agresywne.

INNE
Są rozumne, potrafią komunikować się telepatycznie.

UDOMOWIONE (0/4)
Brak.



MANTYKORA to stworzenie, którym straszą rodzice i babcie. Nie chciałbyś jej spotkać na otwartym terenie. Ba. Nie chciałbyś w ogóle jej spotkać. Jest to jedne z najbardziej niebezpiecznych stworzeń, jakie aktualnie stąpa po zakażonej ziemi. Żywi się mięsem, zwłaszcza takim, które jest nadal ciepłe. Uwielbia pożerać swoje zdobycze, kiedy te są jeszcze żywe. Mantykory są niesamowicie agresywne. Wystarczy, że ujrzą coś na ich terenie, a od razu przystępują do zaatakowania. Nikomu nie udało ich się oswoić, nigdy. Tuż po urodzeniu matka z młodym opuszcza terytorium ojca, gdyż istnieje możliwość zabicia ich przez niego. Młode trzymają się rodzicielki do ukończenia szóstego miesiąca, po czym matka opuszcza żerowisko i odchodzi, zostawiając młode samo sobie. Które notabene jest już bardzo zaradne.

ROZMIARY
2 metry wysokości w kłębie, 3 metry długości bez ogonów, ogony - 1,5 metra długości każdy.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Śmiertelna trucizna w każdym z trzech ogonów. Ofiara po jej użądleniu umiera zazwyczaj w przeciągu dwunastu godzin w niesamowitych męczarniach, gdyż narządy wewnętrzne nieszczęśnika są powoli rozrywane od środka;
- idealny wzrok w ciemnościach;
- odporna na ogień;
- bardzo twarda skóra.

WYSTĘPOWANIE
Desperacja, głównie Czerwona Pustynia.

NASTAWIENIE
Bardzo agresywne.

INNE
Rzadko opuszczają swoje terytorium. I w sumie całe szczęście.

UDOMOWIONE
Nieoswajalne.



NIEDŹWIEDŹ BABILOŃSKI. Niby niedźwiedź, a jednak sporo się rożni od znanych ci kochanych i potulnych miśków. Jest to wielka kupa mięsa i sierści. Kiedy stanie na tylnych łapach może osiągnąć nawet do 8 metrów wysokości! To teraz sobie wyobraź bliskie spotkanie z tak wielką łapą. Dodatkowo najeżoną kolcami. Więc właśnie. Nie toleruje intruzów na swoim terenie i zazwyczaj wywiązuje się walka, aczkolwiek zdarza się, że niedźwiedź babiloński odpuszcza. Do tego potrzeba jednak naprawę sporego szczęścia.

ROZMIARY
Wysokość na wyprostowanych łapach - 8 metrów, wysokość w kłębie - 2 metry.

MOCE I ZDOLNOŚCI
- Przeolbrzymia siła;
- wytrzymałość. Nawet sporo ran nie jest w stanie go zatrzymać przed szarżą.

WYSTĘPOWANIE
Eden oraz okolice Desperacji.

NASTAWIENIE
Agresywne.

UDOMOWIONE
Nieoswajalne.

_________________

Yeah.
Keep rolling your eyes.

Maybe you'll find a brain back there.



-----------
Do     cholery

avatar

Liczba postów : 220

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Bestiariusz    Pisanie by Shiroukane on Sro Wrz 21, 2016 5:13 am
FAUNA I FLORA
Oprócz zwykłych zwierząt i roślin, które świat znał jeszcze przed zniknięciem Boga oraz zaatakowaniem przez wirusa X, na świecie pojawiło się wiele nowych, zmutowanych stworzeń. Zarówno we faunie jak i florze. Niektóre to pocieszne, puchate stworzenia nastawione przyjaźnie do wszystkiego co żyje, inne z kolei to krwiożercze potwory gotowe rozszarpać na drobne kawałeczki nieszczęśnika, który akurat znalazł się na ich drodze. Jednakże mylicie się, jeśli sądzicie, że wszelkie zagrożenie przychodzi ze strony bestii. Bo dzisiejsze rośliny bywają równie niebezpieczne... a czasem nawet bardziej.
Jeśli uważacie, że świat nie tętni życiem, a wybór potworów, gotowych pożreć was na śniadanie, jest zbyt wąski, zawsze możecie wysłać swoją propozycję do tego tematu
SPISEM ZAJMUJE SIĘ: BLIGHT / OSTATNIA AKTUALIZACJA: 14.02.2016


Wyjaśnienia
Poziom niski:  zwierzęta oraz rośliny, które raczej nie stanowią dla nas zagrożenia. Są pokojowe lub płochliwe i nie zaskoczą nas nagłym atakiem. Oznaczenie: ✖  ✖
Poziom średni: zwierzęta oraz rośliny, które raczej nie zaatakują nas bez powodu, ale zbliżenie się do nich może się bardzo źle skończyć. Szansa na nieprzyjemną niespodziankę wzrasta. Oznaczenie: ✖ ✖
Poziom wysoki: zwierzęta i rośliny, które chętnie sprowadzą nas do grobu, bo nasza śmierć zwykle oznacza dla nich kolejny obiad. Zwierzęta są agresywne i niebezpieczne, przeważnie atakują od razu po zlokalizowaniu nas. Da się je pokonać, ale walka zapewne skończy się ranami. Rośliny na pewno trzymają w zanadrzu truciznę lub inną paskudną właściwość, której użyją, gdy tylko się zbliżymy. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖
Poziom śmiertelnie wysoki: zwierzęta i rośliny, których istnienie oznacza śmiertelne niebezpieczeństwo. Bestie są szalenie agresywne, przebiegłe i mają możliwości do zabicia całego oddziału nawet dobrze uzbrojonych żołnierzy. Rośliny to profesjonalni zabójcy w świecie flory i częstokroć uśmiercanie nas, ułatwia im rozmnażanie się. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖ (!)

+ klikając na obrazek otworzy się pełny art (w kolorach).


KRÓL LASU
✖ ✖
wysoki, bo mierzący prawie dwa metry, Król Lasu jest bardzo łagodny z usposobienia. Przyjaciel zwierząt i przyrody. Niezwykle ciężki do oswojenia z racji jego inteligencji. Jednakże może zostać partnerem jakiegoś osobnika, który go przekona do siebie inteligencją oraz miłością do przyrody. Bywa niebezpieczny dla tych, którzy dewastują ziemię. Jest długowieczny. Nie żywi się, żyje dzięki fotosyntezie.


MOCE:  niezwykle inteligentny; kontrola ziemi; rozumie mowę zwierząt.
WYSTĘPOWANIE:  Eden.
ROZMIARY: wysokość 2 metry, szerokość ok. 1,75 metra.

INNE: zwany również Entem bądź Drzewcem.
POKOJOWY / DRZEWIEC


FENRIR
✖  ✖
Fenriry to generalnie bardzo spokojne stworzenia, podchodzą raczej neutralnie do innych gatunków. Jednakże kiedy czują się zagrożone zazwyczaj uciekają. Chyba, że są sprowokowane, są podczas godów albo ktoś wkroczył na teren, gdzie matka aktualnie wychowuje młode. Wtedy stają się bardzo agresywne. Ostre kły i pazury bez problemu rozszarpują ciało przeciwnika. Są dużymi stworzeniami, gdyż mierzą ponad 2 metry w kłębie. Sierść mają śnieżnobiałą a ślepia czerwone bądź złote. Nie wiadomo skąd to wynika, najprawdopodobniej z różnic w genetyce.  

MOCE:  z racji jego gabarytów siła i szybkość, która przerasta przeciętne stworzenie. Ogłuszające wycie. Fenriry potrafią wyciągnąć tonacje swoich wyć bardzo wysokie. W ten sposób ostrzegają inne osobniki swojego gatunku o zagrożeniu. Wycie ogłusza przeciwnika na krótką chwilę, co daje im czas na ucieczkę.
WYSTĘPOWANIE:  Eden.
ROZMIARY: 3 metry długości, ok. 2 metry w kłębie

INNE: ponoć ujrzenie fenrira przynosi szczęście. Niegdyś były nieodłącznymi towarzyszami aniołów.
NEUTRALNY / PSOWATY



SUZO
✖  ✖
Bardzo inteligentne stworzenie. Potrafi mówić ludzką mową na tyle dobrze, by wdać się z nim w dialog, o ile on sam będzie tego chciał. Zazwyczaj przyjazny, lekko zwariowany i sadystyczny zarazem. Nie może skrzywdzić nas fizycznie, jedynie psychicznie. Wygląda jak kot, bo to w sumie jest kot, jedynie dość "puszysty". Sierść ma srebrno-szarą, przecinaną niebieskimi pręgami. Na pyszczku ma dwa wielki ślepia o zielonkawo-morskim kolorze, a pod nimi olbrzymi (szatański) uśmiech.

MOCE:  
◦ szepty - potrafi wkradać się do umysłu ludzi i w nich szeptać. Ofiara czuje się jakby miała schizofrenię.
◦ zjawa - kot ten potrafi znikać i pojawiać się, kiedy chce.
◦ mgła - tworzy mgłę na niewielkim obszarze, wzmacniając "szepty", tzn. stają się one intensywniejsze.
◦ wyostrzone zmysły - jak każdy kot ma wyostrzony słuch, węch i wzrok itp.
WYSTĘPOWANIE:  głównie tereny nieznane, ale kto wie, co wpadło mu do głowy i gdzie zawędrował.
ROZMIARY: ok. metra długości, szerokość - 0,5 metra, wysokość w kłębie 0,7 metra.

INNE: wyczuwa strach i osoby słabe psychicznie; kocha herbatniki i lubi się droczyć, a jego hobby to zadawanie i rozwiązywanie zagadek.
NEUTRALNY / KOTOWATY



CZARNY ŻMIJ
✖ ✖
Czarne żmije nie wyglądają groźnie. Są czarne z czerwonymi liniami bocznymi, mają diabelskie pyszczki zakończone wystającymi poza żuchwę górnymi kłami oraz szpiczaste uszka, którymi potrafią poruszać. To właśnie po nich można poznać nastrój pełzacza. Położone po sobie sygnalizują chęć ataku, a stojące zaciekawienie. Bestyjki są aż za bardzo ciekawe świata i zwykle wpełzają tam gdzie nie powinny. Często wpadają do garnków z jedzeniem, do nielicznych studni z wodą, zostają zjedzone przez większe zwierzęta. A jad poza żywym organizmem przestaje działać dopiero po dwóch dobach. Gruczoły jadowe wytwarzają truciznę porcjami. Jedna porcja starcza na około dwa, trzy ugryzienia. Ofiary ugryzione tą samą porcją zapadają we wspólny sen, a Żmij ma czas by powoli je skonsumować.

MOCE:  wąż rodem z Desperacji, jak na węża przystało, powinien być jadowity. Tak samo jest i w tym przypadku, z tą różnicą, że jad żmijów nie zabija, a jedynie sprowadza sen. Nie byle jaki, bowiem obudzić się z niego można tylko i wyłącznie po zażyciu antidotum, które, rzecz jasna, musi podać ktoś inny. Podczas snu na ofiarę sprowadzane są wizje dość realistyczne, choć mogą znacząco odbiegać od realiów znanego mu świata. Niebezpieczeństwo jest jedno - jeśli zginie się podczas snu, umrze się naprawdę.
WYSTĘPOWANIE:  Desperacja.
ROZMIARY: 2 metry długości, ok. 15 cm średnicy

INNE: nie da się ich oswoić w pełnym tego słowa znaczeniu. Nie będą machały ogonkami na zawołanie ani tym bardziej nie odróżnią właściciela od jakiegokolwiek innego zwierzęcia. Można je oczywiście zamknąć w terrarium i podziwiać przez szybkę.
NEUTRALNY / GAD


PIEKIELNY PIES
✖ ✖
na pierwszy rzut oka - przerażający. Jednakże piekielny pies tak naprawdę jest spokojnym stworzeniem, który stara się unikać walk oraz zgrzytów. Co prawda stroni od towarzystwa, ale rzadko się zdarza by pierwszy atakował. Przez jego cienką skórę widać tlący się ogień, co daje naprawdę niesamowity efekt wizualny. Wytrzymuje bardzo wysokie temperatury a sam potrafi wytworzyć ogień, niczym smok buchając nim ze swego pyska. Żywi się przeważnie małymi ssakami, aczkolwiek jakaś dobrą sarniną nie pogardzi. Zabija dla pożywienia, a nie, jak inne bestie, dla zabawy.


MOCE:  wytwarzanie ognia i zwiększona szybkość.
WYSTĘPOWANIE:  głęboko w ziemi, w górach. Tam, gdzie jest ciepło.
ROZMIARY: wysokość w kłębie wynosi 1,5 metra, długość ok. 2,5 metra

INNE: zapada w sen zimowy. Jego organizm szybko wyziębiłby się, gdyby przebywał na zewnątrz podczas ujemnej temperatury.
NEUTRALNY / PSOWATY


WIELKA ROPUCHA
✖ ✖
Ropucha jak ropucha, tyle że o wiele większa, zaś jej głowę pokrywają łuski, chroniące przed napastnikami.


MOCE:  potrafi wystrzelić swoim lepkim jęzorem na 5 metrów i przyciągnąć ofiarę. W dodatku jej skóra jest trująca.
WYSTĘPOWANIE:  tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.
ROZMIARY: długość ropuchy wynosi ok. 3 metrów, wysokość to 2 metry.

INNE: jej język jest bardzo cenny, tak samo jak łuski z jej głowy.
NEUTRALNY / PŁAZ


ŚLUZOŁAP
✖ ✖
Nie tylko lądowe stworzenia zostały skażone wirusem X, ale również i wodne. Z pozoru wyglądają jak ryby, aczkolwiek zmutowały do posiadania czegoś na wzór nóg, dzięki czemu zaczęły opuszczać zbiorniki wody oraz przystosowały się do oddychania tlenem. Jednakże wciąż wolą żerować w okolicy wód.  


MOCE:  Ich śluz jest trujący. Po zetknięciu się ze skórą działa jak kwas o słabszej sile, wypalając i pozostawiając po sobie krwawe miejsca oraz bolesne bąble. Przy dłuższym kontakcie wyżera całkowicie tkankę.
WYSTĘPOWANIE:  wszystkie wodne tereny skażone wirusem.
ROZMIARY: długość wynosi ok. 1 metra, wysokość to 0,5 metra

INNE: brak.
NEUTRALNE / RYBY


BAGNIAK
✖ ✖ ✖
Po osiągnięciu dojrzałości płciowej mieszkają w samotności. Opuszczają swe żerowisko dwa razy do roku na czas godów. Są wtedy zdecydowanie bardziej bezbronne niż normalnie. Potrafią cały dzień spędzić pod powierzchnią wody, czając się na ofiarę. Dwie silne macki są wyposażone w ostre kolce, które nie tylko wyszarpują kawałki mięsa ale też zatruwają organizm paraliżującym jadem. Żywią się jedynie surowym mięsem.


MOCE:  oddychają pod wodą. Trucizna paraliżująca w kolcach. Ogromna siła w mackach i szczękach. Nacisk osiągający prawie 400kg.
WYSTĘPOWANIE:  bagna.
ROZMIARY: metr długości i metr wysokości

INNE: nie da się ich oswoić i są bardzo pamiętliwe.
AGRESYWNY / PŁAZ


PUSTYNNY ROBAL
✖ ✖ ✖
jest to ponad 15 metrowy robak, który zamieszkuje piaski. Jest ślepy, jednakże ma bardzo czułe receptory dotykowe i wyczuwają kiedy ofiara porusza się po piasku nawet na odległość 1 km! Ponadto żyją w stadach, które zazwyczaj liczą po 5-7 sztuk. Żerują głównie nocami, aczkolwiek i w dzień zdarzają się ataki.


MOCE:  doskonały słuch i wyczuwanie drgań ziemi przez skórę.
WYSTĘPOWANIE:  Czerwona Pustynia.
ROZMIARY: 15 metrów długości, metr średnicy

INNE: brak.
AGRESYWNY / BEZKRĘGOWIEC


BRECHER
✖ ✖ ✖
Znasz smoki i centaury? Zapewne tak, więc wyobraź sobie ich mieszankę z dodatkiem wyobraźni naturalnej. Wysokie na 2 i pół metra, długie na 4 (bez ogona), z kręgosłupem pokrytym płytami, szerokimi kolcami i skórą do której potrzeba czegoś o wiele więcej niż pistoletu. Dorosłe osobniki ważące przynajmniej pół tony, a ich kręgosłup pokryty grubymi na 5 cm płytami z kości twardej jak tytan? No dobra, bardziej smokowate niż centaurowate, nie zmienia to jednak faktu na posiadanie czterech łap (w tym przednie całkiem chwytne) i pary rąk, nawet jeśli ich kolory to najczęściej zielony, szary i brązowy albo ich mieszanki. A część kaprysu matki natury? Ich mózg położony jest tylko częściowo w głowie, a reszta jest rozłożona w długiej szyi (trochę jak u karaluchów). Więc nawet po oderwaniu mu całej głowy będzie żył. Zadziwiające co nie? A efekt regeneracji mu tą głowę złoży z powrotem! Ich dość spokojna natura zmienią się natychmiastowo w tak zwaną agresywną jeśli są głodne i ktoś inny ma żarcie. Albo jeszcze gorzej, jak są głodne i nie ma żarcia.
Trudno je między sobą pomylić bo pomiędzy poszczególnymi osobnikami istnieją różnice jak ilość rogów, kolców, kształt głowy czy końcówka ogona, które zsumowane dają rozpoznawalność. To ostatnie może być cienkie jak liść i ostre jak brzytwa, albo służyć jako maczuga.


MOCE:  wielka siła - potrafią podnosić nawet dwukrotność swojej wagi.  Cztery silne nogi pozwalają im długo i szybko biegać (ok. 40km/h), a także skakać do 4 metrów.  Telepatia - porozumiewają się ze sobą telepatycznie i z pomocą tej mocy wyczuwają inne stworzenia oraz ich emocje/zamiary. Im większa świadomość umysłu tym łatwiej im je wyczuwać. Regeneracja - małe ranki zasklepią się w kilka minut, kości zrosną w kilka godzin, łapa odrośnie w dwa/trzy dni. Szybko się dostosowują do warunków otoczenia.
WYSTĘPOWANIE:  Desperacja, skraj Edenu.
ROZMIARY:  wysokość wynosi 2,5 metra, długość 4 metry.

INNE: jedzą sporo a rzadko i są wszystkożerne. Nie łatwo im pływać. Pomimo bycia bestiami potrafią myśleć. Ich inteligencja nie jest jednak za wysoka.
NEUTRALNY / GAD



WIELKA MRÓWKA
✖ ✖ ✖
Czy ktoś kiedyś miał problem z mrówkami? Zapewne nie, chociaż w domach jak cholery zamieszkają bywają uciążliwe. Teraz sobie wyobraźcie , że mają z metr wysokości, półtora-metra długości i mają pancerz tak twardy, że nawet z pistoletu tego nie zarysujesz, a są ich tysiące. Jednak jest pocieszenie wędrowcze zazwyczaj żyją one w obecnie nie zamieszkanych rejonach, na pustkowiach albo ruinach.


MOCE:  mocny pancerz i duża siła
WYSTĘPOWANIE:  pustkowia, ruiny, Limbo, tereny przeważnie niezamieszkałe.
ROZMIARY: metr wysokości, 1,5 metra długości.

INNE: .
AGRESYWNY / OWAD



ŚCIERWOJAD
✖ ✖ ✖
Spory owad, rozmiarów samochodu osobowego, o czterech odnóżach krocznych i dwóch chwytnych. Jest barwy szarozielonej. Jego głowa jest zaopatrzona w parę dużych czułków, służących mu do paraliżowania ofiary. Żywi się padliną, choć nie pogardzi świeżym mięsem.


MOCE:  paraliżuje swoje ofiary za pomocą czułków. Paraliż trwa 2 posty.
WYSTĘPOWANIE:  w okolicy cmentarzy i ewentualnych zwłok (Desperacja).
ROZMIARY:  metr wysokości, 1,5 metra długości.

INNE: ich czułki i jad są bardzo użyteczne w medycynie.
AGRESYWNY / OWAD



RYJOWIEC
✖ ✖ ✖
Są to robaki, które ryją w ziemi. Nie posiadają oczu – kierują się węchem. Ich ryjki przystosowane są głównie do plucia oraz pożerania surowego mięsa. Łapy, zastąpione są pojedynczymi ostrzami, przez co są niebezpiecznymi przeciwnikami także w zwarciu.


MOCE:  pluje substancją unieruchamiającą mniejsze istoty, lub poważnie ograniczającą ruchy istot większych. Efekt trwa do 3 postów.
WYSTĘPOWANIE:  tereny podmokłe Edenu oraz okolice plaży w Desperacji.
ROZMIARY: metr wysokości/długości

INNE: szczególnie cenna jest jego śledziona oraz soki trawienne.
AGRESYWNY / BEZKRĘGOWIEC



LOPTEROS
✖ ✖ ✖
Dziwaczne stworzenie, będące kolejną krzyżówką kilku gatunków. Najważniejsze cechy przejął jednak od ptaka i to do niego jest najbardziej podobny. Inaczej jednak, niż pierzaści krewniacy, posiada ono cztery łapy i parę skrzydeł. Jest bardzo zwinną istotą tak w powietrzu, jak i na lądzie. Swoim zakrzywionym dziobem z łatwością przebija się przez pośledniej jakości pancerze. Jednak nie tylko on jest groźną bronią – pazury na łapach nie służą mu do ozdoby. Lopteros nie imponuje swoimi rozmiarami, mierzy bowiem ledwie dwa i pół metra długości, oraz metr wysokości w kłębie. Skrzydła mają łączną rozpiętość około trzech metrów. Jego upierzenie jest rdzawe, natomiast reszta ciała pokryta jest ciemnoczerwoną łuską, mającą oznaczać, że stworzenie to jest jadowite i nie należy go spożywać. Na karku i zgięciach stawów posiada jeszcze resztki dawnego upierzenia, z czasów, gdy jeszcze był ptakiem. Czerwone ślepia stwora mają kąt widzenia bliski 360⁰, więc ciężko drania zaskoczyć.


MOCE:  duża szybkość, ostry jak brzytwa dziób, plucie jadem na bliskie odległości.
WYSTĘPOWANIE:  Limbo oraz wyżej położone tereny Edenu i Desperacji.
ROZMIARY: metr wysokości w kłębie, 2,5 metra długości, rozpiętość skrzydeł to 3 metry.

INNE: wbrew czerwonej barwie, symbolizującej niebezpieczeństwo, ma bardzo smaczne mięso.
BARDZO AGRESYWNY / PTAK


FLYGNYLL
✖ ✖ ✖
Rozprostowany sięgałby około dwóch metrów, a rozpiętość jego skrzydeł wynosi 3,5 metra. Dziób najczęściej jest dosyć krótki, co nie oznacza, że jego węch jest słaby. Małe gałki oczne sprawiają, że wzrok jest jego najsłabszą cechą więc warto z tego korzystać. Zakrzywione i długie pazury pozwalają mu się przebić przez prawie każdy pancerz, nie mówiąc już o skórze i kościach. Pióra rosnące na jego głowie mają właściwości lecznicze i halucynogenne, a jego szpony świetnie sprawdzają się do tworzenia oręża, przez co często staje się ofiarą polowań. No, ofiarą dopóki sam nie zaatakuje.


MOCE:  pikujący zabójca – jednym z jego głównych ataków jest pikowanie na swojego przeciwnika. Jeżeli uda mu się trafić swój cel to raczej nie ma co zastanawiać się czy przeżył, ponieważ prędkość z jaką zlatuje w dół wynosi ponad 200km/h. Minus? Jeżeli nie trafi to będzie potrzebował chwili żeby się zebrać z ziemi, przez co jest podatny na ataki.
Mackojebca – Nazwa może przypominać tytuły japońskich produkcji z małymi dziewczynkami i dużymi witkami.. i będzie dosyć prawdziwe. Macki, które znajdują się głównie na karku Flygnylla potrafią rozciągnąć się na trzy metry i zaatakować przeciwnika, który jest unieruchomiony. Jeżeli trafią to szybko znajdą sobie otwór lub go po prostu zrobią z niechirurgiczną precyzją.
WYSTĘPOWANIE:  lata nad Desperacją oraz Edenem, choć swoje gniazda najczęściej tworzą właśnie w anielskich lasach.
ROZMIARY: długość ciała wynosi 2 mety, a rozpiętość skrzydeł 5 metrów.

INNE: najczęściej latają same przez co są łatwymi celami do upolowania dla grupy łowców, ale można napotkać grupę powyżej 10 osobników, wtedy podjęcie walki bez dobrze wyposażonej armii jest bezcelowe.
AGRESYWNY / PTAK


RASK'LUR
✖ ✖ ✖
Długa szyja, na której wykształciły się sensory, które pozwalają mu ominąć przeszkody podczas kopania pod ziemią, a na końcu przeurocza mordka, na której gości kilka par oczu. Te działają różnie, jeżeli wiek potwora jest dosyć sędziwy to słodziak jest praktycznie ślepy i polega tylko na swoich sensorach, które na powierzchni już nie działają tak dobrze. Młodziak za to jest w pełni sprawy wzrokowo. Niżej znajdują się najeżone kolcami kończyny, których końcówki stanowczo nie nadają się do zbicia piątki, no chyba że ma to być nasza ostatnia piątka w życiu. Zależnie od rozmiaru potwora mogą one być długie od 50 centymetrów do całego metra. Odnóża, na których biega przypominają bardzo te u pajęczaków, jedynie różnią się tym, że nie jest to milusi chód ptasznika a przebijający się przez kości i mięśnie marsz kolców. Ogólna postura nie przekracza zwykle wysokości półtora metra, choć mogą się zdarzyć takie, które wyrosły ponad skalę.

MOCE: niesamowita prędkość – Rask'lur potrafi rozpędzić się do 70 kilometrów na godzinę i dzięki 8 odnóżom jest bardzo mobilny jeśli chodzi o skręcanie, więc najłatwiej dorwać go kiedy szarżuje prosto na nas, lub jest wystarczająco blisko aby trafić go bronią białą. Nie zapominajmy tylko o tym, że jeżeli my dosięgamy go to on dosięga nas.
Ultradźwięki – rask'lur w razie potrzeby potrafi wydać z siebie dźwięk przyzywający najbliższe potwory jego gatunku na pomoc więc jeżeli nie pozbędziemy się go szybko lub zostawimy jedynie na wpół martwego, to możemy spodziewać się jego rodzinki.
Niczym diglet – nasz przyjaciel robak często atakuje z ukrycia, a dokładniej spod ziemi. Jego moc jest porównywalna do mocy typowego kreta, tylko takiego na sterydach. Jeśli jednak wynurzy się żeby nas zaatakować to nieprędko wróci pod powierzchnię, chyba, że jego ofiara padła już trupem a on zdążył się nią posilić.
WYSTĘPOWANIE: całe tereny Desperacji, choć w górach na pewno są rzadziej spotykane.
ROZMIARY: wysokośc wynosi 1,5 metra, długość 2 metry.

INNE: krąży legenda, że jeżeli się odetnie takiemu delikwentowi język i trochę się go potorturuje to można zrobić z niego żywą koparkę, która za nas wykopie tunele w danym miejscu. Jeżeli komuś się to uda to niech nie myśli jednak, że potwór będzie posłuszny i możemy go tak puścić bez żadnych zabezpieczeń, bo wtedy was po prostu rozszarpie.
AGRESYWNY / BEZKRĘGOWIEC


SARGHAL
✖ ✖ ✖
Aparycja podobna do klasycznego psa (nie yorka czy pudla), jedynie ogon dłuższy. Włosie które rośnie od czubka nosa po koniec kręgosłupa jest wiele warte ze względu na swoją wytrzymałość, dlatego handlarze na terenie Desperacji i Edenu chętnie skupują ten towar od łowców (nie mylić z Łowcami). Występują one najczęściej w gromadzie liczącej trzy osobniki, ale zdarza się, że biegają w większej ilości.

MOCE:  niby ślepy ale.. - no właśnie, ale dalej może nas odnaleźć w moment. Nie posiadanie zmysłu wzroku wyostrzyło pozostałe do tego stopnia, że sarghal może nas wyniuchać natychmiast jeśli wiatr niesie wasz zapach w jego stronę albo jeżeli akurat jesteście w okolicy kilometra od niego, to was usłyszy.
Koszmar listonoszy – nn w przeciwieństwie do normalnego psa jak ugryzie w tyłek to tyłka nie ma. Biodra też nie. Szczęka wypełniona ostrymi kłami potrafi w moment przegryźć się przez każdy ubiór i zagościć w naszym ciele po to aby się pożywić.
Stalowe bary – natura tak je uodporniła, że uderzenie sarghala w bark, nic mu nie zrobi, jest on w tym miejscu na tyle twardy, że dopiero cała seria z karabinu mogłaby się przebić przez tę skorupę.
WYSTĘPOWANIE: Desperacja, z wyłączeniem Apogeum
ROZMIARY: 1,5 metra wysokości w kłębie, 2,5 metra dlugości.

INNE: jeżeli rzuci im się jakieś mięso lub padlinę to mogą odpuścić atak.
AGRESYWNY / PSOWATY


KELPIE
✖ ✖ ✖
Mają dwie postaci - tłusty (zwykle biały) koń, który jest ich postacią pozorną oraz pokryte smołą końskie truchło, które jest ich formą prawdziwą. Potrafią płynnie przechodzić z jednej formy do drugiej. By zdobyć pożywienie, koczują przy bagnach lub terenach o dużej wilgotności pod postacią tłustych (zwykle białych, a tym samym dobrze widocznych) koni. Nie są zbyt szybkie więc ich taktyką jest czekanie aż ofiara zbliży się wystarczająco blisko lub spróbuje na nie zapolować. Dotknięcie kelpii wiąże się z utopieniem lub powolną śmierć poprzez strawienie. Nie są w stanie żyć w suchych terenach. Towarzyszy im charakterystyczny zapach świeżego mięsa, który ma za zadanie zwabiać ofiary. Krzyżówki kelpii z koniem domowym są dobrymi końmi wierzchowymi. Kelpie ostrzegają swoim zawodzeniem i wyciem przed nadchodzącymi burzami.

MOCE:  smoła w ich prawdziwej postaci działa jak lep na muchy - im więcej się ruszasz, tym bardziej się przyklejasz. W głębszych partiach organizmu kelpii smoła miesza się z sokami trawiennymi, więc staje się ona żrąca. Proces trawienia przebiega u tych stworzeń bardzo powoli, zatem pochwycony osobnik albo pozbędzie się unieruchomionej kończyny, albo zostanie powoli strawiony w całości.
WYSTĘPOWANIE: tereny podmokłe - głównie bagna. Czasem pojawia się również przy mniejszych zbiornikach wodnych. (Desperacja i Eden)
ROZMIARY: od 150 do 170 cm w kłębie

INNE: osobnik, który raz spróbował ludzkiego mięsa, uzależnia się od niego i staje się agresywny.
NEUTRALNY LUB AGRESYWNY / KONIOWATY



PUMA KRÓLEWSKA
✖ ✖ ✖ (!)
jest niezwykle agresywna i praktycznie nikt w bliskim spotkaniu z nią nie przeżył. Chociaż mawia się, że jedynie osoby o silnym charakterze są w stanie nad nimi zapanować. Pumy królewskie uznają wyższość tylko i wyłącznie osób silnych i pewnych siebie. Kiedy wyczują słabość jednostki, od razu atakują. Nawet po latach służenia tak więc w ich przypadku trzeba być cały czas uważnym, by nie okazać przed nimi jakiejkolwiek słabości bo rozszarpią gardło.  


MOCE:  nie widzi, ale za to ma wyostrzony słuch i węch. Dwie macki wyrastające z jej grzbietu wyposażone w bardzo twarde i ostre zęby. Odporna na trucizny.
WYSTĘPOWANIE:  Desperacja.
ROZMIARY: 1,5 metra wysokości w kłębie, 2,5 metra długości.

INNE: ciężko je dostrzec w cieniu i w nocy.
AGRESYWNY / KOTOWATY



MANTYKORA
✖ ✖ ✖ (!)
Mantykora to stworzenie, którym straszą dzieci rodzice i babcie. Nie chciałbyś jej spotkać na otwartym terenie. Ba. Nie chciałbyś w ogóle jej spotkać. Jest to jedne z najbardziej niebezpiecznych stworzeń, jakie aktualnie stąpa po zakażonej ziemi. Żywi się mięsem, zwłaszcza takim, które jest nadal ciepłe. Uwielbia pożerać swoje zdobycze, kiedy te są jeszcze żywe. Mantykory są niesamowicie agresywne. Wystarczy, że ujrzą coś na ich terenie a od razu przystępują do zaatakowania. Nikomu nie udało ich się oswoić, nigdy. Chociaż chodzą plotki o jakiś drobnych wyjątkach. Ale to tylko plotki. Tuż po urodzeniu matka z młodym opuszcza terytorium ojca, gdyż istnieje możliwość zabicia przez niego. Młode trzymają się rodzicielki do ukończenia szóstego miesiąca, po czym matka opuszcza żerowisko i odchodzi, zostawiając młode samo sobie. Które notabene jest już bardzo zaradne.


MOCE:  śmiertelna trucizna w każdym z trzech ogonów. Ofiara po jej użądleniu umiera zazwyczaj w przeciągu dwunastu godzin w niesamowitych męczarniach, gdyż narządy wewnętrzne nieszczęśnika są powoli rozrywane od środka. Idealny wzrok w ciemnościach.  Odporna na ogień. Bardzo twarda skóra.
WYSTĘPOWANIE:  Desperacja, głównie Czerwona Pustynia.
ROZMIARY: 2 metry wysokości w kłębie, 3 metry długości bez ogonów, ogony - 1,5 metra długości każdy

INNE: rzadko opuszczają swoje terytorium. I w sumie całe szczęście.
BARDZO AGRESYWNY / NIEOKREŚLONY



NIEDŹWIEDŹ BABILOŃSKI
✖ ✖ ✖ (!)
Niby niedźwiedź, a jednak sporo się rożni od znanych nam kochanych i potulnych miśków. Jest to wielka kupa mięsa i sierści. Kiedy stanie na tylnych łapach może osiągnąć nawet do 8 metrów wysokości! To teraz sobie wyobraźcie bliskie spotkanie z tak wielką łapą. Dodatkowo najeżoną kolcami. No więc właśnie. Nie toleruje intruzów na swoim terenie i zazwyczaj nawiązuje się walka, aczkolwiek zdarza się, że niedźwiedź babiloński odpuszcza. Ale do tego potrzeba naprawę sporego szczęścia.


MOCE:  przeolbrzymia siła. Wytrzymałość. Nawet sporo ran nie jest w stanie go zatrzymać przed szarżą.
WYSTĘPOWANIE:  Eden oraz okolice Desperacji.
ROZMIARY: wysokość na wyprostowanych łapach - 8 metrów, wysokość w kłębie - 2 metry.

INNE: brak.
AGRESYWNY / NIEDŹWIEDZIOWATE



GHOUL
✖ ✖ ✖ (!)
Ghoule to nic innego jak zainfekowani inną odmianą wirusa ludzie, którzy zostali przemienieni w istoty, które zarazem gniją, a zgnić  nie mogą. Nie myślą, a ruszają się, nie żyją, a żywią się innymi żywymi. Zostało stwierdzone, że ghoul nie oddycha oraz nie bije mu serce. Jedyna aktywność jaka pozostała to mózgu, który wyznaczył jako jedyny priorytet to zeżarcie wszystkiego co jest w zasięgu wzroku. Nie posiadają nawet szczątkowej inteligencji na ślepo rzucają się w ślepym ataku na przeciwnika. Samym problemem jest fakt, że trzeba temu cholerstwu odstrzelić  głowę by przestało się ruszać, lecz największym problemem jest fakt, że ghoule poruszają się masywnymi grupami. Podróżniku bądź pewien tam, gdzie jeden osobnik jest niedaleko, może być i dwa tysiące ich.
Osób zarażonych nie da się uratować zazwyczaj. Warunkiem dającym 20% szansy jest podanie silnych antybiotyków bądź serum do organizmu przed upływem 5 godzin. Po upływie tego czasu osoba ugryziona zamienia się z wolna w ghoula.


MOCE:  duża siła z powodu mutacji. Sposób "rozmnażania" (poprzez ugryzienie, krew, ślinę, wydzieliny).
WYSTĘPOWANIE:  Desperacja, pustynia.
ROZMIARY:  podobnie jak u człowieka - wysokość ok. 2 metry, szerokość ok. 1 metra

INNE: brak inteligencji. Występuje w dużych grupach. Kieruje się często węchem i dźwiękiem. Jest bardzo żwawy jak na umarlaka.
BARDZO AGRESYWNY / CZŁOWIEKOWATE


TAURUS
✖ ✖ ✖ (!)
Taurusy to niezbyt często spotykane stworzenia i nie wiadomo o nich zbyt wiele. Albo inaczej: nieczęsto zdarza się, by ktoś uszedł z życiem po spotkaniu z nimi. Dzięki szczęściu kilku desperatów, którzy przeżyli spotkanie z tą istotą i potrafili opisać ją, wiadomo w ogóle, że coś takiego istnieje. Jeśli opis nie jest zafałszowany, dorosły taurus potrafi mierzyć ponad pięć metrów. Jego brunatna skóra, pokryta drobną szczeciną, jest bardzo twarda i odporna na warunki atmosferyczne. Silne ramiona i łapy o krótkich pazurach, zdolne udusić niedźwiedzia w swym uścisku. Stwór chodzi na tylnych kończynach, zakończonych pojedynczymi kopytami, podpierając się przednimi, niczym przerośnięta małpa. Grzbiet pokryty ma kostnymi wyrostkami przypominającymi kolce, przechodzące na kark i kończące się parą okazałych rogów na czole, nad stosunkowo małymi oczami. Ogromna paszcza, wypełniona dwoma rzędami ostrych jak brzytwa zębów, spomiędzy których wysuwa się od czasu do czasu rozwidlony język, którym taurus wyczuwa ofiary.

MOCE:  wielka siła, twarda skóra porównywalna do stalowej blachy o grubości 1 cm, trudna do zapalenia, co daje mu odporność na ogień, znakomity węch.
WYSTĘPOWANIE:  tereny górzyste, skaliste. Głównie Desperacja, z uwzględnieniem Limbo.
ROZMIARY: 5 metrów wysokości, 2 metry szerokości

INNE: taurusy są na tyle inteligentne, by własnoręcznie drążyć tunele, czasami używają głazów do miotania w przeciwnika..
BARDZO AGRESYWNY / NIEOKREŚLONE


BEHEMOT
✖ ✖ ✖ (!)
Trudne do opisania zwierze jeśli chodzi o jego wygląd można powiedzieć że behemoty to połączenie byka, dzika, jakieś wielkiej jaszczurki i nosorożca. Ich dość charakterystyczną cechą jest wielki garb na plecach który wydziela słabą poświatę, w sumie to nikt nie wie po co stworzenia te wykreowały sobie tą cechę ale wiadome jest że wydziela on niewielkie ciepło. Po za tym dorosły samiec behemota ma rozmiary około dwóch samochodów dostawczych: 7-10 metrów długości i 4 wysokości. Na całym ciele można zaobserwować pokaźne umięśnienie tych zwierząt. Kolor ich skóry jest różny ale głównie w odcieniach szarości i brązu. Wielkie czerwone ślepia dają złudne wrażenie że to zwierze dobrze widzi w ciemności lecz jest to tylko złudzenie bo behemoty są niczym kury nocą niczego nie widzą kierują się natomiast bardzo dobre rozwiniętym węchem i słuchem.  Jeśli chodzi o ich wagę to dorosły samiec waży około 30 ton.


MOCE:  
◦ szarża - gdy behemot się rozpędzi trudno go zatrzymać, a to co stoi na jego drodze zmienia się najczęściej w mokrą plamę lub wielkie rumowisko
◦ ryk - siła jego ryku porusz nawet drzewa, więc powalić człowieka to nie problem. Dodatkowo jest on tak głośny, że przyprawia o ból głowy
◦ ogromna siła - mówi się, że jeden behemot ma siłę by przesuwać góry ale ile w tym prawdy? Tyle żeby nazwać behemota chyba najsilniejszym ze wszystkich bestii
◦ kamienna skóra - zwykłe pociski nie zadziałają na jego twardą jak skała skórę - jedynie go wkurzą. Nawet niektóre ostrza łamią się na jego cielsku
◦ plucie ogniem
◦ ostre pazury i silny ogon, którego używa jak bicza.
WYSTĘPOWANIE:  grasują na terenach Limbo i terenach Nieznanych, czasem zdarzy się że jakiś osobnik uda się na Czerwoną Pustynię, ale takie fenomeny zdarzają się głównie w okresie wiosennym i jesiennym.
ROZMIARY: długość waha się między 7-10 metrów, wysokość wynosi 4 metry

INNE:
◦ ich ulubionym pokarmem są lopterosy, lecz te potrafią czasem dać im popalić.
◦ nienawidzą zapachu ryjowców można rzec że przed nim uciekają gdyż ten drażni ich wrażliwe nozdrza.
◦ z ich skóry można zrobić płaszcz potrafiący zatrzymać pociski pistoletowe (lecz pozyskanie ich skóry jest cholernie trudne)
◦ głowy tych stworzeni przybierają zawrotne sumy na czarnym rynku.
◦ posiadają dwa serca i cztery żołądki.
◦  są neutralne względem taurusów i niekiedy korzystają z ich tuneli by przemieszczać się w upalne dni z miejsca A do B.
BARDZO AGRESYWNY / GAD


POKOPAJKA
✖ ✖
Rosną gęsto w nasłonecznionych miejscach. Wyglądem przypominają nieco jajka. Takie pierwsze skojarzenie po ich ujrzeniu. Wydzielają z siebie przyjemny, kwiatowy zapach. Rozkwitają głównie na wiosnę aż do końca lata. Jednakże uwaga! Bo zdeptaniu automatycznie wydzielają z siebie smród przypominający zgniłe jajka. A tego nieprzyjemnego zapachu potem bardzo ciężko pozbyć się ze skóry.

WŁAŚCIWOŚCI:  dekoracyjne. Wykorzystywany do bomb-smrodów.
WYSTĘPOWANIE:  lasy, głównie tereny Edenu.

INNE: brak.
ROŚLINA


CZERWIENNIK
✖ ✖
Skarlałe drzewko o małych, czerwonych owocach, które, poza sztywnymi włoskami, charakteryzują się też niezwykle smacznym miąższem. Dostanie się wnętrza nie powinno sprawiać większych kłopotów, choć kryje się ono za twardą skorupą. Zaskakującym efektem spożycia go, jest pobudzenie całego ciała, niczym po trzech filiżankach czystej kawy. Może to wywoływać pewne problemy ze snem, lecz dla strudzonych wędrowców nadaje się wręcz idealnie, jako zapasowy prowiant. Jeśli zostaną wysuszone, mogą wytrzymać długi czas bez psucia się.

WŁAŚCIWOŚCI:  miąższ ma właściwości pobudzające. Może powodować problemy z zaśnięciem.
WYSTĘPOWANIE:  Eden i duża część Desperacji, z wyjątkiem pustyni.

INNE: brak.
ROŚLINA



GRZYBKI PURRI
✖ ✖
Te pomarańczowe grzybki zupełnie nie nadają się do jedzenia. Każdego, kto choćby spróbowałby jednego z nich, czekałyby dni ostrej biegunki, aż organizm nie pozbyłby się ostatniego kawałka. Posiadają jednak bardzo pozytywne działanie, bowiem wysuszone i pokruszone kapelusze dodane do opatrunku, przyspieszają gojenie się ran i chronią przed zakażeniem bakteriami, które czyhają w Desperacji na nieostrożnego rannego, który używa do sterylizacji zakażonej wody. Te same kapelusze dodane do wody również usuwają bakterie, a przynajmniej większość z nich, choć fusy należy odcedzić przed wypiciem.

WŁAŚCIWOŚCI:  działanie przeciwbakteryjne, odkażające. Przyspieszają gojenie się ran. Niejadalne.
WYSTĘPOWANIE:  Desperacja, prawdopodobieństwo znalezienia wzrasta wraz z wilgotnością.

INNE: brak.
ROŚLINA



DĄB POKRACZNY
✖ ✖
Olbrzymie drzewo, wzrastające na ponad dwadzieścia metrów. Zawiera bardzo rozbudowany system korzeniowy, który rozciąga się na imponującym obszarze, przez co często zdarza się, że wypiera ono po czasie inne rosnące wokół rośliny. Niektóre korzenia wychodzą poza powierzchnię, ściśle opatulając trzon dębu aż po samą koronę.

WŁAŚCIWOŚCI:  drewno może posłużyć za materiał budowlany. Ułatwia wspinaczkę.
WYSTĘPOWANIE:  niższe zbocza Gór Shi.

INNE: dzięki wystającym korzeniom i specyficznemu umiłowaniu tego drzewa do wyższych obszarów, ułatwia ono wspinaczkę górską. Idealne miejsce dla gniazd ptaków bądź kryjówkę pomniejszych zwierząt – dom dla potencjalnego pożywienia.
ROŚLINA



RÓŻYN BIAŁY
✖ ✖
Piękne drzewo o rozłożystej koronie, upstrzonej owalnymi, białymi liśćmi o ząbkowanych brzegach. Zdaje się być świadome swojej urody i celowo utrudniać przechodniom podziwianie niespotykanej barwy liści, gdyż występuje tylko szczątkowo i to w odleglejszej części lasu. Dojrzałe owoce mają intensywnie różowy odcień przez co z daleka drzewo wydaje się połyskiwać właśnie tą barwą.

WŁAŚCIWOŚCI: jadalne liście o słodkawym posmaku. Jadalne owoce (tzw. różyny).
WYSTĘPOWANIE:  rzadki okaz, występujący wyłącznie w Lesie Życzeń.

INNE: większość z nich jest niemalże obsypana zwisającymi na cienkim sznureczku karteczkami. Niektórzy wierzą, że niespotykany wygląd drzewa nadaje mu magicznych właściwości, stąd zwyczaj wieszania życzeń dotknął szczególnie tego gatunku. Dojrzałego różyna można zdobyć wyłącznie pod koniec wiosny. Są bogate w witaminy, a ich smak jest podobny do gruszki, acz nieco bardziej kwaskowaty.
ROŚLINA



NASTROŻEK ZWYKŁY
✖ ✖
Owalny kwiat o czerwonych, lekko zaokrąglonych ku końcom płatkach z ciemnym, lepkim środkiem. Bardzo krótka łodyga sprawia, że rosną prawie tuż przy ziemi, spoczywając na swoich dużych, karbowanych listkach. Liście po dotknięciu uwalniają z siebie swego rodzaju kwas, który potrafi boleśnie, choć krótkotrwale poparzyć – często zniechęca to przechodnia do zerwania kwiatu.

WŁAŚCIWOŚCI:  dekoracyjne. Napar z kwiatu nastrożka jest dobry na przeziębienia, choć pity w dużej ilości może powodować bóle brzucha.
WYSTĘPOWANIE:  głównie Eden i M3, szczątkowo w Desperacji.

INNE: brak.
ROŚLINA


MUCHNIAK POSPOLITY
✖ ✖
Rosną w lasach, blisko konarów drzew. Zazwyczaj po dwie sztuki. Nie są jadalne, gdyż posiadają w sobie właściwości trujące. Dawniej niektórzy wykorzystywali je do tworzenia trucizn. Pora, kiedy można je spotkać przypada na późne lato i trwa z miesiąc. Ze względy na swój estetyczny wygląd oraz przyjemny zapach bardzo często wykorzystywane są jako ozdoby w domach.  

WŁAŚCIWOŚCI:  niejadalny (trujący).
WYSTĘPOWANIE:  lasy, głównie tereny Edenu.

INNE: nie mają specyficznego, grzybowego zapachu. Kuszą słodkim i przyjemnym zapachem, w dotyku delikatne, wręcz puchate.  
ROŚLINA


KRZAK MORFEUSZA
✖ ✖
Pomimo wyraźnej różnicy w rozmiarach, jest łudząco podobny do swojego kuzyna czerwiennika. Nawet kolor owoców mają zbliżony, choć ich właściwości różnią się diametralnie. Żółte kulki nie mają żadnej skorupy, dając złudnie do zrozumienia, że są niedojrzałe. Jednak nawet najdojrzalsze z nich są miękkie, niczym wiśnie. Ich miąższ ma właściwości usypiające, stąd może być z powodzeniem stosowany jako środek nasenny. Jeśli jednak owoc będzie niedojrzały, niefortunnego łakomczucha czekają nieznośne bóle brzucha przez kilka najbliższych dni.

WŁAŚCIWOŚCI:  działanie usypiające, nasenne. Niedojrzałe powodują kilkudniowe bóle brzucha.
WYSTĘPOWANIE:  lasy.

INNE: często bywa mylony ze swoim kuzynem.
ROŚLINA


ŁAPTAK RZADKI
✖ ✖
Nazwa powstała w wyniku niespotykanego wyglądu rośliny, który w okresie zakwitu wygląda, jak ręka, trzymająca piłkę. Zakręcona, gruba łodyga pokryta jest specyficzną, lepką substancją. Jest bezwonna, acz jej spożycie powoduje efekty podobne (choć nieco lżejsze w skutkach) do owocu rośliny.

WŁAŚCIWOŚCI:  spożycie owocu łaptaka powoduje silne bóle brzucha i częste wymioty, trwające kilka dni.
WYSTĘPOWANIE:  Desperacja.

INNE: brak.
ROŚLINA


WODNICA MROCZNA
✖ ✖
Niewielki grzyb o trójkątnym kapeluszu i dosyć długim trzonie. Wodnica jest niemal całkowicie czarna z fioletowym bądź granatowym połyskiem. Jeżeli zerwany grzyb umieści się w jakimkolwiek szczelnym pojemniku i ustawi w ciepłym miejscu, wodnica natychmiast zacznie wytwarzać gaz, który po odpowiednim zebraniu, może zostać wykorzystany jako bomba powodująca natychmiastową utratę przytomności przez przeciwnika. Efekt utrzymuje się nawet pół dnia.

WŁAŚCIWOŚCI:  wytwarza gaz, który w znacznych ilościach powoduje utratę przytomności. Niejadalna.  
WYSTĘPOWANIE:   podmokłe tereny Japonii.

INNE: brak.
ROŚLINA


KRWAWNIK JADALNY
✖ ✖ ✖
Uroczy kwiatuszek o krwistoczerwonych płatkach i niebieskich pręcikach wewnątrz. Co takiego niezwykłego w sobie zawiera? Jest niczym ryba fugu. Jeden fałszywy ruch kucharza, a klient ląduje w kostnicy w trybie natychmiastowym. Płatki bowiem zawierają w sobie silną toksynę, jeśli jednak podda się ją działaniu wysokiej temperatury, po dodaniu wody otrzymuje się napar, którym można złagodzić dolegliwości żołądkowe lub, po zastosowaniu namoczonego w nim opatrunku, przyspieszyć gojenie się ran.

WŁAŚCIWOŚCI:  w stanie surowym wykorzystywany jako trucizna. Po odpowiednim przygotowaniu jako środek przyspieszający gojenie ran i uśmierzający dolegliwości żołądkowe.
WYSTĘPOWANIE:  głównie Desperacja, sporadycznie również w Edenie. Lasy i tereny górskie.

INNE: stosunkowo pospolity, wykorzystywany do dekoracji domu.
ROŚLINA


MALORA
✖ ✖ ✖
Malora jest rośliną, która całą swoją postacią daje do zrozumienia, żeby z nią nie zadzierać. Grube, wzrastające w niektórych przypadkach nawet pół metra nad ziemią, ciemne płatki specyficznego kwiatu są zakończone ostrymi, drapieżnymi kolcami, którymi zranienie się jest równoznaczne z późniejszymi nieprzyjemnościami - oznaczają wpuszczenie toksyn do organizmu. W dzień zakwitu malora wypuszcza długie, czerwonawe pręciki, które roztaczają niemożliwy do zniesienia smród.

WŁAŚCIWOŚCI:  trująca.
WYSTĘPOWANIE:  Desperacja.

INNE: może zakwitnąć o każdej porze roku.
ROŚLINA


AMOR ET ODIUM
✖ ✖ ✖
Istnieją dwie odmiany tej tej rośliny o skrajnie różnych właściwościach. Pyłek różowych kwiatów wywołuje u ludzi (i nie tylko) same pozytywne uczucia. Łagodzi to nawet ogromne spory. Nieraz zdarza się, że najzacieklejsi wrogowie, po kontakcie z rośliną chcą się przytulać i gadają, jak najlepsi przyjaciele.
Zupełnie inne działanie ma odmiana błękitna. Pod jego wpływem nawet kochankowie mogą usiłować się zabić. Działanie zwykle nie jest wystarczająco mocne, by przyjaciel zabił przyjaciela lub wróg współżył z wrogiem. Ich działanie powoduje jednak sporo wstydu, gdy już "ofiary" dojdą do siebie.

WŁAŚCIWOŚCI:  różowa odmiana wywołuje miłość. Niebieska odmiana wywołuje nienawiść.
WYSTĘPOWANIE:  Desperacja obie odmiany, Eden jedynie odmiana różowa. Zwykle lasy lub tereny podmokłe.

INNE: brak.
ROŚLINA


DIABELSKI OGON
✖ ✖ ✖ (!)
Wygląda jak samotna, bezlistna łodyga, pokryta żółtawo-zielonymi piłeczkami, które pokryte są kilkucentymetrowymi kolcami. Kolce te, ostre jak brzytwa, zawierają truciznę, która powoduje kilkugodzinną ślepotę i ogólne osłabienie organizmu. Ze względu na małe rozmiary i łatwość do przeoczenia, skaleczenie się nie jest trudne. Co ciekawe, po nacięciu rośliny wypływa z niej biały, lepki sok, który dobrze sprawdza się w roli lekkiego środka halucynogennego, który wzmacnia swoje działanie podczas kontaktu z alkoholem.

WŁAŚCIWOŚCI:  kolce zawierają oślepiającą truciznę. Sok posiada właściwości halucynogenne.
WYSTĘPOWANIE:  Desperacja. Występuje nawet na pustyni.

INNE: brak.
ROŚLINA

_________________

Yeah.
Keep rolling your eyes.

Maybe you'll find a brain back there.



-----------
Do     cholery

avatar

Liczba postów : 220

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics